Markoolio skrämde mig


Guten Morgen Alles!

Hade tänkt att jag skulle få sova ut idag men sen så blev jag väckt av att telefonen ringde och då kan jag inte somna om heller. Så med grus i ögonen och benen släpandes elva meter efter mig gick jag till Hemköp för att införskaffa mig en fiberrik frulle. När jag rundat hörnet efter mjölkkylen fick jag syn på något som fick mig att hoppa två meter upp i luften och orsakade temporärt urinläckage. Mina ögon skådade då en Markoolio i orginalstorlek gjord av papp. Jag har aldrig förr känt mig så dum, hmm hur kunde jag bli rädd för en stor kartongbit??!! Men sen när började Hemköp med all denna EM-propagande??

Jag tänkte blogga för att jag tänkte skriva om helgen men sen kände jag att jag inte har nåt att berätta men sen efter många om och med så bestämde jag mig för att kortfattad berätta om helgen.

I fredags var jag i Falun på spexfest.. fick med mig Hanna dit oxå,, cpkul!!! Vi grillade, åkte linbana, gungade och drack av Susannes bål som hon förvarade i en stor blå balja,,, hahhaha Nämen Susann!! Det var väl onödigt.
Det var en onekligen trevlig fest iaf, Chritoffer plinkade på gitarren och sjöng som en Gud! Christoffer är sååå duktig på mycket ;)

I går så vaknade jag alldeles för tidigt av att jag hörde Carro och Nils, de skulle iväg på champangefrukosten till PPPn och hade dessvärre tagit fel på en timme,, så kl 9 tog Carro sin första cider!! hahah hon är härlig hon.
så när jag ändå var vaken så passade jag på att städa mitt rum och greja lite.
Sen så gick jag och lunchade med William och lättade mitt hjärta lite, hmm dålig idé kanske för jag vart lite nere efter det.
Och så var det ju den där PPPn (Party, Picnic, Pub) igår. och jag kände på en gång när jag satte foten i parken bakom tenoren att nääääääeeeeee vad gör jag här!!???? Skulle det här vara årets bästa fest?? Årets mest patetiska fest, ölhävartävlingar á la jag är 15 år igen,, och lama kubbspel, charader och trams. Gah jag tyckte bara att alla var allmänt dryga... och åååå jag kan inte med folk som blir en helt annan person när dom druckit, såna som är så töntigt osäkra annars och så fort de fått i sen en droppe så struttar de runt och tror de känner alla och viftar med ögonfransarna varje gång de ser nåt av manlig karaktär... men åååå!!!

Så jag gav upp och gick hem, la mig i sängen en stund och tyckte allt kändes mycket bättre!! Sen gick jag med Caroline hem till hennes mamma och kollade på eurovision och hade det jättemysigt,, det är hur en riktig lördagkväll ska se ut!

Och idag ska jag plugga, slappa och träna!

Tjupp!!

Kommentarer
Postat av: Faläng

PPPn är en studentikos händelse, att ta allt på allvar är ett misstag.

2008-05-25 @ 14:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0