Hallsberg

Nu har tåget kommit till Sveriges tågbytemetropol Hallsberg. Härifrån kan man byta tåg till nästan alla Sveriges destinationer. Jag kommer ihåg från mellanstadiet när man läste geografi att Hallsberg var känt för sin tågstation. Det är helt sjukt vad mycket man kommer ihåg av allt man lärde sig när man var liten.
Ramsorna för att komma ihåg massa viktiga saker var bäst, just därför kan jag alla floderna i Norrland uppifrån och ner.. ToKaLuPiSkeViUmeÅngInLjungLjus... Kan ni läsa er till vilka floder det är?
Geografi var lätt min bästa ämne, jag kan hela Sveriges geografi utan och Innan. Jag blir fan provocerad av folk som inte kan sitt egna lands geografi. Jag kräver inte att man ska kunna alla landskap med tillhörande residensstad, men man borde iaf veta var som ligger norr och söder..... ajdå nu kom jag på mig själv med att vända kappan efter vinden.. det blir lätt så när man bloggar för mycket,, jag skrev ju under inlägger från Kopparberg att Skåne är Danmark!! Oh no vad har jag gjort, mina läsare kommer hata mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0