I teknikens värld...

hör inte jag hemma. Idag har jag fått min nya mobil, var och hämtade ut den för några timmar sen och den enda funktionen som jag har fått till att fungera är radion. Det ska tydligen vara en bra kamera på den men kruxet är den att jag vet inte hur man skjuter undan skyddet från kameralinsen, jag hade ju tänkt att ta massa bilder till bloggen idag men jag är ju som ett frågetecken när det kommer till tekniska prylar. Min nya mobil har dessutom bara tre nummer i kontaktlistan för det råkar vara så att alla mina nummer är sparade på min gamla mobil så då tänkte jag plocka ut SIMkortet ur den nya mobilen för att stoppa in det i min gamla och spara alla numren på SIMkortet. Tror ni att det gick?? Näe för jag vet inte hur man tar bort batteriet så att jag kan komma åt kortet :( Så nu sitter jag här med min mobil som visserligen är skitsnygg (samma mobil som är med i nya Bond filmen fast röd istället för silver) och lyssnar på radion i min skitnygga handsfree, den enda funktionen som jag vet hur den fungerar. Har jag inget att göra kan jag ju alltid ringa till något av de nummer jag har i kontaktlistan vilka är, Pappas moblnr, Pappas hemnr och Patriks mobilnr. Hade inte Patrik ringt så hade jag inte haft hans nummer heller för Pappas nr är de enda jag kan i huvudet. Jag blev lite rädd när Patrik ringde för jag visste ju fan inte hur man svarade, hade ju inte hunnit hitta alla knappar än.

Jag hade tydligen inget seminarie idag så jag får ta och städa rummet istället nu då och sen ska jag träna kl 16.30. Har inte tränat på en vecka så det ska bli superskönt!




Den är ju helt fantastiskt snygg men hur fungerar den? Det är jag och min farfar som är sämst på den nya mobilteknologin. Den bästa mobil jag någonsin har haft är NOKIA3210,, året var 2000. Mobilen med tre funktioner, ringa, skicka sms (på den tiden hette det inte sms, man sa bara meddelande) och snake. Skalen målade man snyggt med lite nagellack så fick man sin egna design :)
Men hörrni kära vänner ni skulle underlätta för mig om ni skrev era nummer i kommentarsfältet eller skickade ett sms till mig. Jag vet aldrig när jag behöver nå er och det kan ta år innan jag klurat ut hur man flyttar på batteriet.
GIVE ME YOUR NUMBERS NOW!

Kommentarer
Postat av: sara pettersson

0735944481 linus hälsar!

2008-11-06 @ 15:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0