Konstiga ställningar...

ger mig ryggskott. Jag ser ut som en gammal gumma när jag går, står och när jag böjer mig ner för att knyta skorna. Tog mig en morgonpromenad runt Tisken och det har aldrig tagit så lång tid som det gjorde idag. (Janne på Proffice ringde nyss och gav mig förlängt kontrakt, så yepp jag är fast på distansapoteket ett tag till, men det är wunderbart med pengar). Inte nog med att jag har fått ryggskott det var dessutom glashalt på marken så jag vankade fram som en pingvin som till råga på allt var hungrig men mycket utvilad. Jag somnade vid 21.30 igår och när jag vaknade hade jag fått 3 sms som jag inte hade hört trots att mobilen låg bredvid mig i sängen. Då är man måttligt trött.

Oj jag måste nog förklara varför rubriken heter konstiga ställningar och att dom ger min ryggskott innan ni får obehagliga bilder i huvudet. Onsdag igår vilket för mig innebär danslektion på RGs Dansstudio i Falun. Koreografin vi gör på showdansen är varken konditionskrävande eller styrkekrävande men satan vilken värk man får i kroppen efteråt. Muskler som man inte trodde fanns har fått röra på sig, små muskler som värker mer än stora lårmuskeln efter ett pass bestående av 700 utfall. Igår övade vi på att lägga oss ner snyggt på golvet och sen spinna upp igen direkt efter att man lagt sig. Nu kanske inte det låter så svårt att lägga sig ner snyggt men jo efter att precis innan gjort ett högt hopp och förhoppningsvis landat på båda fötterna och samtidigt se till så att man har balansen kvar så är det ganska svårt att få till ett snyggt ligg. Ni kommer väl på dansuppvisningen kl 13.00 den 30 november på stadsteatern i Falun?

Idag ska jag göra så lite som möjligt förutom att städa mitt rum, seminarie på internet kl 13.30-15, träna, dekorera Wallmans salen till halloween sittningen imorgon. Jag har fått den stora äran att vara toastmaster på sittningen :) Det ska bli jättekul verkligen. Jag har fått låna en korsett av Vickan som jag ska ha på mig så att brösten riktigt pumpas upp ;) till det ska jag försöka hitta en kjol bland våra scenkläder. Jag har så mycket mer att skriva men jag vet hur jobbigt det är att läsa långa inlägg.


Oj oj ibland är det bra att ta bilder på danspositioner för här ser jag direkt att min "finger-egg" inte är helt korrekt. Näpp dags att öva lite på det kanske. I showdans är det detaljerna och attityden som gör hela dansen. Igår övade vi på att se ut som galjonsfigurer med huvudet högt och ryggen i en snyggt svankande ställning och viktigast av allt, ut med brösten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0