Nextopia

Jag blir aldrig helt nöjd med det jag gör.. Allting kan göras bättre och valen jag gör kunde jag gjort annorlunda. Nu vet jag vad det är, jag lever ett nextopiskt liv där förväntningarna leder till att imorgon blir viktigare än idag. Jag blir rastlös när tiden står stilla och när inget händer. Jag lever i en förväntningarnas värld där jag vill uppnå nya mål hela tiden, där allt är bättre än vad som hänt tidigare.
Jag vill göra så mycket och jag vill bli så mycket, så mycket jag måste hinna med och ja gräset är faktiskt grönare på andra sidan. Därför ångrar jag ofta val jag gör, för under tiden som det valet gjorts hade jag kunnat göra ett bättre val men det går ju inte för det valet hade inte varit bättre än nästa val. Komplicerat? Det är nog det som är meningen..
Hah det är därför jag ska vara singel hela livet :) Jag kommer aldrig hitta någon som är lika bra som han på andra sidan där gräset är grönare. Kritisk? Nejdå bara lite kräsen.... och det är nog bara mänskligt :)
Man måste kyssa många fula grodor innan man hittar sin prins.... <------- men Angie då, det där lät hemskare än vad jag menade, men visst är det så?

Jag pratade med pappa igår.
Jag: Hörru pappa jag är singel igen :)
Pappa: jaaa det förvånar mig inte
Jag: ööh jahapp,, eller näe eller vadå?
Pappa: Du är som mig, du kommer vara singel resten av ditt liv.
Jag: Men ja visst låter det underbart, då kan du och jag leva singelliv och flytta ihop i vårat hus på rivieran.

haha jag älskar att prata med pappa i telefon, vi har alltid så givande samtal.
Nu mår jag lite bättre än innan men eftersom jag sovit hela dagen så kommer jag ju knappast kunna sova inatt,, humdidum hur ska jag lösa detta?




Ibland är jag så fantastiskt filosofisk, även om det är mycket svammel som kommer ur munnen på mig så vet jag själv vad det är jag vill ha sagt och det är väl det som är huvudsaken? Jaaa, det är jag och Karl Marx, ideologer och filosofer av högsta klass.
Mitt nya livsmotto är:
*Du är aldrig bättre än vad du kommer åstadkomma härnäst"


Kommentarer
Postat av: Rödjackan

Angelica min gröna groda, du har gett mig tecknet jag väntat på! Jag såg dig på stan i en röd jacka, jag följde efter dig en stund, du passar så bra i den röda jackan och jag vet nu att det är du och jag! Heta kyssar/ Mumin host host nej nej jag menade rödjackan;)

2008-11-23 @ 22:09:52
Postat av: Helen

Nu har jag min första blogg tävling! Jag kommer ha flera fram till nyår och vinsterna blir bara bättre och bättre :) så kolla in och var med och tävla, vinner du inte denna har du chans på de övriga sen!! Lycka till :)

2008-11-24 @ 02:46:47
URL: http://heleeense.devote.se
Postat av: Patrik

När du väl lärt känna dig själv, och vet vem du är och vad du vill åstadkomma kommer du även att veta vem som du kommer att vilja spendera resten av ditt liv med. När den dagen kommer hoppas jag att jag är i närheten och att dina kriterier stämmer väl överens med mina egenskaper :) Annars är 'rödjackan' ett värdigt alternativ, jag gillar den mannen ;)

2008-11-24 @ 19:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0