Örebro Central

Storstad wooohooo!!! Här gör tåget ett längre uppehåll i 15 minuter så då behöver jag inte stressblogga. Oj skrev jag verkligen storstad i början?? Jag menar woohooo större stad!! Jag som bott i London tycker till och med att Stockholm är litet. Jag skakar lite lätt på huvudet när folk pratar om Stockholm som om det var en av världens största städer med massor av möjligheter att lyckas. I Sverige får man inte lyckas, det är inte alltid helt okej att vara framgångsrik och omtalad för något bra man åstadkommit. Allting ska vara så mellanmjölk och allt ska göras medelmåttigt. Detta får mig att vilja haverera.
Jag ska bli den nya Kotler, marknadsföringens nya guru. Kommer jag kunna lyckas med det i Sverige? Nej, troligtvis inte och därför har jag redan nu bestämt att jag ska söka lycka, ära, framgång och berömmelse i världsmetropolen London :)  Där får man lyckas!

London är inte mellanmjölk, London är en kokosnöt full med kokosmjölk som man måste borra igenom för att komma åt. Med detta vill jag säga att man inte kan glida runt på ett bananskal hela livet, man måste kämpa och borra många hål för att nå sina mål. Komplicerat? Huvudsaken är att jag själv vet vad jag menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0