School -time

Tjolahopp!
Nu sitter jag i skolan och ska snart börja min första föreläsning i kursen "Ledning och marknadsföring i tjänsteföretag". Det ska bli ypperligt spännande. Kursen är på C-nivå och dessutom hålls den på engelska så detta blir en kul liten utmaning. Boken vi ska ha till kursen kostar 1000 kr!! Hur kan kurslitteratur vara så dyr när studenter lever på 1000 kr under existensminimum? Fan kan de inte hitta billigare böcker vi kan läsa? Vickan sa att boken inte fanns på skolbibblan så jag var måttligt glad över det. Men nu när jag kollat på bibblan själv så upptäckte jag att den visst finns där så nu är jag megaglad :) Det blir till att sitta på skolan och läsa kursref med andra ord.

Har varit och krånglat lite i receptionen oxå för att jag gjorde fel när jag skulle registrera mig till den muntliga engelskakursen på distans. Så nu stämmer det nog så att jag kan börja imorgon. Det är asgött att läsa språk på distans. Jag pluggade ju tyska på distans förra terminen och då hade vi oxå seminarier över internet. Skönt att slippa gå till skolan när man likaväl kan sitta hemma med headset på huvudet :)

Nu ska jag köpa en LOKA i automaten innan föreläsningen och leta rätt på Vickan för jag vet inte vilken sal vi ska vara i. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0