Vakna med Mix Megapol

Morgonpigg, jag? Inte då ;) Nu har jag varit ute och promenixat en timme runt halva Falun. Lyssnade på radio hela vägen, Mix Megapol. Helt fantastiskt att vakna till Adam Alsings röst. Gry är jag lite bitter på för att hon inte nominerade min blogg, jag läste bloggarna som blev nominerade och näe de var inget bra nånstans.

Gah jag har ont i huvudet så det här blir inget roligt inlägg. Till råga på allt så har jag blivit skitirriterad på en människa, gahhhhhh.

Igår var det danslektion, nu finslipar vi på det sista inför föreställningen 30 november. Vi övade på i vilken formation vi skulle stå i, vi ska stå i en tromb och luckily för mig som är kort får stå i de främre delarna av formationen :)
Efter dansen kom Anna hem till mig och hängde, vi såg bonde söker fru och sen såg jag, Anna, Karin och Ida på film. Shooting dog hette den och handlade om inbördeskriget i Rwanda 1994. Verklighetsbaserad film och så jävla hemsk. Jag grät en liten skvätt. Jag hade faktiskt ingen aning om att det varit krig och folkmord där. 1994 mördades 800 000 människor. Värsta scenen var när prästen gick in i klostret och hittade nunnorna som var våldtagna och mördade. Fy fan, ilskan kröp i kroppen på mig.
Vi vet så mycket mer om förintelsen under andra värlsdskriget som ligger längre bak i tiden än vad vi vet om krigen i Afrika som pågår hela tiden. Hmm varför bryr vi oss inte lika mycket om afrikanerna? Nä usch jag är fortfarande upprörd efter filmen, jag är så upprörd så att jag till och med överväger att skaffa mig ett fadderbarn. Oj det var kanske inte någon dålig idé,,,, nu ska här surfas! http://www.sos-barnbyar.se/

Bli fadder i SOS-Barnbyar
Som reprsesentant för moderatkvinnorna ska jag inte bara göra livet bekvämare för svenska kvinnor, jag ska rädda världen från svält och sjukdomar.

Kommentarer
Postat av: rödjackan

du har bloggat dåligt de senaste dagarna min ros, nått på tok? Eller sitter du och tänker på mig?

2008-11-13 @ 16:15:50
Postat av: Angelica

haha ja fan vad dåligt jag bloggar! skärpning nu

2008-11-13 @ 20:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0