Goodiebag från Milko

Nu har jag varit hos gynekologen!! Det var inte så farligt som jag trodde, nästan så att jag skulle kunna göra det till en vana. Det var inga fel på min snippa så nu behöver jag inte längre gå och noja mig :) Fick recept på mini-piller oxå så nu är det bara att vänta tills jag får mens igen då, om typ 3 veckor.. Hehe fram tills dess ska Patrik få lära sig hur kondomer fungerar, jag ska googla fram en bruksanvisning till honom. Jag antar att mamma och pappa som nyss blivit farmor och farfar inte vill bli mormor och morfar än på ett par år. Om ni någon gång ska göra gynundersökning på Tiskens vårdcentral i Falun så tycker jag ni ska boka in en tid hos Lisa. Störskön gynekolog det där.

Efter undersökningen gick jag först till systemet och köpte en flaska ekologiskt vitt vin. Efter att ha gjort en marknadsundersökningen i marknadsföringen för ekologiska varumärket Änglamark har jag blivit inspirerad till att handla mer ekologiskt. haha det är ju trots allt "Moder Jord" som räddas. Sedan gick jag till hemköp för att handla mörk choklad till min myskväll. På riktigt så tänkte jag faktiskt köpa den ekologiska, men varumärkeslojal som jag är så köpte jag Marabous 86% choklad. Och vet ni vad det bästa är med den chokladen? Den är full med antiodoxianter :)  I stället för att köpa ekologisk choklad så köpte jag faktisk ekologisk spenat så lite har jag bidragit till en bättre värld idag. Jag älskar att handla på Hemköp på fredagar och speciellt på löningen. Då är det alltid massa folk där och det är alltid smakprov på nåt. Hey, vem gillar inte smakprov liksom?

Jag fick en goodiebag från Milko med lite broschyrer, en penna, kundvagnspeng och en ballong som jag ska blåsa upp ikväll så att det ser lite festligt ut i lägenheten. Och så fick man smakprov på kanelbullar och mjölk. Sales promotion (fotnot: Kotler & Keller) när den är som bäst :)


Inte varje dag man får en sån här fullspäckad goodiebag. Så om ni bor i Falun tycker jag att ni snabbt ska bege er mot hemköp på stan för att få en påse från Milko och en bulle :)

Jag har till och med bildbevis på att jag handlar ekologiskt!








Kommentarer
Postat av: Anonym

hade varit kul om du deltog i min tävling

http://enlitentax.blogg.se/2008/october/tavling-for-bade-bloggare-och-icke-bloggare-1.html#comment

2008-10-25 @ 23:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0