Otrohet

Jag är så tragisk när jag sitter på tåget så jag läser främlingars bloggar och då hittade jag en lista från expressen över antal otrogna. Att någon ens lagt ner tid på att göra en otrohetsundersökning, det här ju helt obegripligt. Otrohet går fetbort från mitt vokabulär. Om man nu har ett sånt sjukligt begär efter att få vara med nån annan, hur svårt kan det då va att göra slut med sin partner innan då? Nä usch och fy för otrohet. Enligt otrohetslistan nedanför så är det fan orosväckande att bo i Dalarna, shit jag hade faktiskt högre tankar om dalmasarna och kullorna. Och vad ser vi längst ner på listan? Jönköping, what else liksom? Där är vi trogna både till vår partner och till Gud.

 

Här är flest otrogna – län för län (har varit otrogen minst en gång i ett förhållande)

1. Stockholm 41,2 %
2. Gävleborg 40,3 %
3. Örebro 39,1 %
4. Dalarna 37,8 % (Där bor jag)
5. Norrbotten 36,5 %
6. Västernorrland 36 %
7. Gotland 35, 9 %
8. Västmanland och Västerbotten 35,8 %
9. Jämtland 35, 5 %
10. Södermanland 35 %
11. Skåne 34,8 %
12. Värmland 34,7 %
13. Blekine 33,3 %
14. Östergötland 32,3 %
15. Västra Götaland 32,1 %
16. Kalmar 31,5 %
17. Uppsala 30,9 %
18. Halland 30,6 %
19. Jönköping 29,2 % (här kommer jag ifrån)


Hehe nu sitter jag på tåget mellan Örebro och Falköping, och vet ni vad? tihi det är fortfarande gratis. Jag skämms nästan över mitt egna beteende. Nu ska jag ringa Patrik ytterligare en gång och fråga vilket län han är ifrån så att jag kan räkna ut hur stor sannorlikheten är för att han ska vara otrogen mot mig. Jag absolut älskar sannolikhetslära. NOT!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0