Against all odds

Min granne på våningen ovanför lyssnar alltid på musik väldigt högt och jag har aldrig varit med om någon som har sån blandad musik. Är det inte arabmusik, RnB, Imse vimse spindel eller Sonja Aldén så är det "Against all odds" med Mariah Carey/Westlife. Den låten har gått på repeat i säkert en halvtimma nu, tur för mig att jag råkar gilla den låten, men kanske dock inte 20 gånger på rad. Med jämna mellanrum kan jag höra hur han/hon får meddelanden på msn, ja så hög volym har grannen på datorn. Vissa dagar när jag är på dåligt humör och inte vill höra musiken kan jag sitta här nere som ett åskmoln och skrika rakt ut i tomma intet av ilska. Men idag är en bra dag. Jag har diskat, det behövdes verkligen och så har jag skrivit det sista momentet i Event Management kursen och så har jag gått igenom några powerpoints i juridiken. Bra pluggdag med andra ord. Var ute i köket en snabbis och kollade termometern, den visade 21 grader i solen och här sitter jag inomhus, uselt! Strax ska jag gå till Friskis på och träna, ska gå på ett schlagerpass som är specialinsatt bara idag. Det var längesen jag var på jympa, spinnar ju nästan bara nu för tiden.

Pratade med Johan, min lillebror innan och han har lovat mig att jag ska få ha Alexander en hel dag :) Jag måste rota fram mina bebiskunskaper långt bak i minnet. Jag brukade hjälpa Sara med Linus när han var bebis, men det är ju fyra år sen så man är ju lite ringrostig nu så att säga.


Idag bjuds det på helstekt bebisrumpa marinerad med päronpuré serverat på plastbricka. Så här liten och hjälplös var Amber sist jag såg henne, men nu går hon till och med. Jisses vad tant Angelica missat mycket, men i påskhelgen blir det andra bullar. Åh på tal om bullar, hörru Ia jag hoppas verkligen du bjuder tant på bullar när hon kommer på besök :P
Hur ska jag tillaga Alexander på bästa sätt? Han är fortfarande så liten att man skulle kunna koka honom i en äggkokare. Men Angelica!!! hmm jag kanske inte får vara barnvakt längre..

Kommentarer
Postat av: Tessan

att din granne lyssnar på hög musik är dagens underdrift! jag fick ju tinnitus av att prata i telefon med dig. :S

2009-04-05 @ 17:36:11
Postat av: Ia

Tant får nöja sej med köpta bullar då för jag orkar minsann inte baka, dessutom blir mina bullar aldrig ätbara

2009-04-05 @ 18:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0