Den af mig mycket efterlängtade dagen

Ty idag äro dagen kommo, denne dagen då Falun, hufvudstad af Dalarna finge fint besök från söder. Ty denna dagen äro icke att förglömma, den äro mycket speciell och förtjänte ett alldeles eget inlägg, därav av min icke fullgjorde dagsplanering dagen förinnan. Ack om det ändå voro kväller nu, då jag i skymmningen möto mina trogna väninnor, Violoa af Ludwiga och Maria af Söderhamn. Denne trio voro inte mycket till världens om icke jag, Silvia af Grevskapet Grenna medverkade. Vi tre mycket nobla och ärade kvinnfolk skola sammanstrålas denne kväll föro intaga en supberb måltid på Faluns gedigna wärldshus Harrys. Ack om det ändå vore kväll nu, ty dagen har blott nått sin gryning och här suttu jag, Silvia af Grevskapet Grenna i skolan med manfolk från fjärran östern. Jag finge tillbe de högre makterna och give dem min önskan om att denne dagen ack flyge sin kos.

Till en ung flicka

På hennes födelsedag

Gläd dig i din ungdomsvår,
unga ystra flicka, gläd dig!
I de blomsterkransar kläd dig,
som man strör i dina spår!

Snart, som vaknad ur en dröm,
du till tretti årtal hunnit ...
Lek och fester då försvunnit,
födslodagar och beröm.

Därför i din ungdomsvår,
unga, ystra flicka, gläd dig!
I de blomsterkransar kläd dig,
som man strör i dina spår!


Kongratulationer på den store dagen Maria af Söderhamn! (en dag i förskott)
Bild stulen af Camilla af Ludwiga


Kommentarer
Postat av: Tessan

hahaha har du druckit hembränt till frukost? :) men tack, o du heliga silvia! jag skickar min brefdufva med besked om afgången till falu koppargruva.

2009-04-08 @ 08:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0