Grönsakssoppa är den nya gröten

Som ni alla vet så överkonsumerar jag gröt i alla dess former. Jag tror inte det är bra för magen och tarmarna i det långa loppet, för mycket fibrer ni vet. Så nu när jag kom hem från Stinas sexintervju som jag medverkar i var jag hungrig och tänkte för en gångs skull utesluta gröten. Så jag tillverkade den simplaste maträtten man kan göra, billigt är det också. Tog lite frysta sommargrönsaker, ni vet en sån där blandning med lite olika sorter, kokade tillsammans med köttbuljong, det måste vara buljong i pulverformat, inte tärningar för det sägs vara mycket härdade fetter i dom som täpper igen blodkärlen. När det kokat upp så mixar man med stavmixer eller vad man nu har för mixer tills det blir en slät soppa. Sedan har du en buljongdoftande soppa färdig att servera, tar endast 10 min attt tillaga. Det kallar jag snabbmat! Och för er som går på stränga dieter vill jag göra er uppmärksamma på att soppan innehåller bara 40 kalorier!
Guten Apetit!


Grönssakssoppedieten skulle vara bra för min lillebror. Titta noga på bilden så kan ni se hans tonårskärlekshandtag :P


Jag hänger ut Johan i min blogg. Utvikningsbilder it is.
(I bakgrunden ser ni klara bevis på att jag varit inne i en ladugård)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0