Tågbiljetter gör mig mer fattig än vad jag är

God morgon! Jag är uppe med tuppen som vanligt, ska åka iväg till skolan, sätta mig och plugga lite juridik före seminariet i Event Management. Kollade tågbiljetter igår från Falun-Jönköping och satan vad dyra de var, knappast att jag betalar en enkel för 600 spänn! Hur vore det om SJ kunde ha fasta priser som tågkompaniet har? Då hade jag varit glad iaf. Gah när ska det där fruktansvärda monopolet avskaffas? Låt tågbolagen konkurrera med varandra så att priserna pressas. Student som jag är så har jag inte råd att åka med SJ, trots att pappa bidragit till biljetten så jag tar tåget till Mjölby istället och sen bussen därifrån till Ödeshög. Ska ringa min lillebror Christoffer och fråga om han kan hämta mig i Ödeshög och så kan vi passa på att äta lunch tillsammans och snacka lite skit. Han har blivit jättegammal! 19 år och tar snart studenten, det är helt jävla sjukt! Då ska jag befinne mig nere i Jönköping med blommer och champange och ta emot honom när han springer ut. Då får det bli en långweekend i Småland för jag måste ju vara med och fira Ambers 1-årsdag, det går inte missa :)

Jag har inte varit hemma sen i julas så nu längtar jag nåt enormt! Ohlalalala pirr pirr i maggropen!


Alexandra juridikpluggar


Alexandra dricker plugglatté


Efter skolan igår var jag på Maserhallen och solade så nu har även jag blivit lite vårfräsch. Ska försöka hinna med en solning till imorgon, nu ska det grundas minsann.


Solen lyser även på liten stuga, eller hur är det den går? Nu ska jag iväg till bussen och jag får inte glömma brillsen, jag vill icke få synfel och rynkor runt ögonon innan sommaren ens börjat.

Kommentarer
Postat av: Angelika Holmqvist

swebus har annars skit billigt. från kalamar till karlstad kostar en enkel 200 spänn o det e 12 timmars buss resa!!!

2009-04-07 @ 09:17:52
URL: http://angelika.blogg.se/
Postat av: Angelica

jag betalar nog hellre lite extra för att slippa sitta en halvt dygn på buss.. 4-5 timmar på tåg räcker :P

2009-04-07 @ 13:28:15
URL: http://angie1986.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0