De finns på riktigt

Ja det är sant, mina värsta farhågor har besannats, jag är just nu i ett tillstånd då jag inte finner några ord. Satt på csn kontoret med Sofia och väntade i kö för hon skulle lämna in papper. In kommer två kvinnor 35+, de ser ut som skräp båda två, högljudda är de också. De stod på varsitt hörn av väntrummet och pratade med varandra. Jag var halvt oengagerad i deras samtal när jag plötsligt hoppade till.. den ena hade nyss sagt det. Ja det är sant, det finns de som tror att det finns två alternativ. De två alternativen är att att söka studiemedel eller gå på soc. Jag trodde fan inte det var sant när den ena kvinnan så till den andra att om du inte blir beviljad studiemedel så kan du ta socialbidrag istället. Det är väl inget alternativ? Hade ni sett hur de såg ut så hade ni också reagerat vare sig ni är vänster eller höger, de var riktiga slackers från topp till tå. Gah jag blir så arg på såna som släpat på fötterna hela livet och aldrig tar tag i något, vuxna människor borde väl veta bättre?

Inte min dag idag alltså, mitt pms humör är inte att leka med. Var uppe på skolan med Sofia för att skriva ut en uppsats, det är långt upp till skolan, en seg och tråkig uppförsbacke. Vi lämnade skolan och såg fram emot lunchen nere på stan, halvvägs ner i backen upptäcker jag att jag inte hade min väska med mig, det var bara att vända om. Hade glömt den i biblioteket så bibliotekarien hade tagit reda på den. Pjuh. Mobil och allt.


Vi åt lunch inne på Åhlens. Jag frågade Sofia varför de har paprikor som prydnad. Sofia gav det kloka och genomtänkta svaret -"Det är vänsterpartister, de är bra på att slösa på resurser". Det livade upp mitt humör.


Sofia gjorde ett konstaterande.


Vegetarisk buffé på Åhlens


Jag ser ut som en liten bonde i mina gummistövlar, men vadå jag vill inte bli våt om fötterna och bli förkyld lagom till alla mina äventyr :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0