jag stupar

Herre jävlar vilken överansträngning. Har precis kommit hem från en löparrunda. Andra löparrundan sen efter Turkietresan. Jag har varit förkyld som en isbit och får hostatacker som en get men idag ansåg jag mig själv helt friskförklarad. Trodde jag ja. I tisdags när jag var ute och sprang höll nästan hjärtat på att stanna på mig, idag hostade jag upp mina lungor, de sprack likt två ballonger. Nä okej, så allvarligt var det inte, det var ganska skönt faktiskt. Men jag vet mycket väl att man inte ska överanstränga sig när man är förkyld så jag sprang de första 3 km i ett relativt lungt tempo och de sista 3 km körde jag intervaller, jag gick en låt och så sprang jag en låt.
Jag får se till att vila upp mig lite under tågluffen så att jag kan komma igång med löpningen på riktigt igen när jag kommit till Heilbronn. Fan, annars blir det ju inget marathon :P Vid jul ska jag kunna springa 2 mil utan promenadpauser. Bra mål va?

Ikväll blir det vin hemma hos min farbror Micke och Ingmarie.
En dusch på detta och jag är fit for fight igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0