Vecka 1 dag 1

I April nästa år ska jag springa London Marathon, lika bra att vara ute i god tid så man är i fin form :) Idag började jag köra ett 26-veckors program som finns på http://marathon.se . Det finns olika program att välja på beroende på vilken tid man vill klara loppet. Antningen 3, 4, 4.5, 5 eller 6 timmar. Jag följer 4,5 timmars programmet så idag började det lugnt. 4 km lätt distans på 27-28 minuter, jag sprang på 27 minuter. Jag springer på löpbandet på friskis eftersom jag inte har någon pulsklocka som mäter hastighet och distans. Jag måste köpa en sån! Jag är ju van vid att springa längre men trött blev jag ändå. Värmen gör att man blir helt matt men jag får se det positivt, tänk om det är jättevarmt iapril nästa år, fan då kanske jag svimmar av värmen :P Jag måste lära mig dricka vatten under passet också utan att få håll! Det får bli nästa projekt :P

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fan vad bra du är!! =D

Ska också springa något maraton senare i livet..

Kul att följa din resa till detta mål, dock är jag ej så bra på att återkomma till dig.. Dröjer några dagar i taget.. Men det är fint det för vips så finns det fler inlägg än om jag skulle ha gått in varje dag.. ;)

2009-08-13 @ 00:31:10
URL: http://dendarjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0