Från och med nu...

lovar jag att börja blogga dagligen igen. Som Torsten skrev till mig igår "du måste blogga oftare så jag vet att du lever". Och jo jag lever, har aldrig känt mig mer levande än vad jag gör just nu. Kanske därför som jag inte har tid att blogga för det händer nånting hela tiden. Dagens bloggämne handlar om pengar. Det blev ingen resa till Oslo med mina irländska vänner. Anledningen är pengar. Mina irländska vänner insåg att deras ekonomi inte höll. Jag igrågasatte inte. Inte förrens idag i skolan när en snubbe kom fram till oss och frågade om vi kunde fylla i en enkät. Sista frågan på enkäten var hur mycket pengar du har kvar varje månad efter hyran. 800 euro präntade jag dit på papperet. Sneglade på brians papper.. jag kunde inte tro mina ögon. 100 euro. ALDRIG mer ska jag klaga över att jag är en fattig student. Inser ni svenska studenter hur bra vi har det? Gratis utbildning och studiebidrag. Jag trodde gratis utbildning var en självklarhet för alla. Nej, det är tydligen bara en självklarhet för oss svenskar. Föreställ er att betala flera tusen i terminsavgift. Ve och fasa. Vi är bortskämmda. Jag förstår inte hur mina kära vänner här i Heilbronn överlever.. har de råd att köpa mat? Thanks god för att alkoholen i tyskland är billig iaf. Så ett litet råd till er svenska studenter, SLUTA KLAGA!

Ikväll ska jag på hockeymatch med fem spanska killar. Kan det bli en bättre kväll? nope! Har dom hockey i Spanien? måste googla.


Förra lördagen var vi i Nürnberg på julmarknad. En jättestor marknad! Där träffade vi Saint Nicolaus och hans egne lilla Rudolf. Ser ni vilka söta koppar vi dricker glögg ur? jag fick en annan variant eftersom jag köpe Kinder Punsch = alkoholfri glögg. Gillar inte alkoholglögg, blä. Fr v, Teodora från Bulgarien, Oskar från Sverige, Angelica från Sverige, Jana från Tjeckien, Saint Nicolaus från Nordpolen och Loop från Thailand. Vilken salig blandning :P


Glühwein für alle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0