Bittra busschaufförer och pretantiösa flickor

Kan en dag börja sämre än att konfronteras med en bitter busschaufför? Inte nog med att han knappt kunde svenska han var så sjukt otrevlig att jag ville vrida pungkulorna av honom med en limfog. Tydligen så har dalatrafik höjt priset på busskortet för studenter mellan Falun och Borlänge, det visste icke jag så jag hade inte tillräckligt pengar med mig och fick betala enkebiljett istället. Nu är det inte roligt att vara student längre, bland de största stressmomenten är att man aldrig har pengar, att leva på 1000 kr under existensminimum i lågkonjunktur är inte okej. Gah jag vill snöa in mig..


Sitter på juridik föreläsning, men just nu är det rast.. oj nu fortsätter vi säger herr jurist.. jag får lägga ner så länge helt enkelt... Sådärja 50 minuter senare. Shit jag är så lättprovocerad idag att jag inte klarar av mig själv eller folk över huvudtaget,, För Viktorias bästa hoppas jag att det inte är så om 1 timma, vi ska sitta och skriva en forskningsplan hela eftermiddagen. Jag är så lättprovocerad att jag till och med stör mig på hur folk ser ut, hur de pratar, hur de agerar och ja jag stör mig på rosa pennfack idag. Eller näe ännu värre, pretantiösa flickor med prydliga frisyrer. Just nu ångrar jag valet av studieort, idag är en sån dag jag får ont i huvudet av dalmål.
Ojoj nu kommer herr jurist tillbaka.

Känner ni den ljuva bitterheten idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0