Examensdag

Hade önskat att det var jag som fick ta examen idag, jag som fick tåga in i kyrkan, jag som fick ta emot examensbeviset framme vid altaret... Det är tyvärr inte jag som tar examen idag, det är (trumvirvel) Ida!! Hon tar ut en sjuksköterskeeexamen efter tre år, grattis Ida!


Visst är hon fin i sin folkdräkt? Det är roligt med folkdräkt tycker jag,, såna har vi inte där jag kommer ifrån,, det måste vara en gammal modefluga från Dalarna och uppåt.. Så klockan 12 ska jag infinna mig i kristinekyrkan på examenscermoni.. Jag älskar allt som har med kyrkor att göra förutom begravningar.. nej nej jag är inte religiös jag blir bara så lugn av at vara i kyrkan. Efter kyrkan blir det fika hemma hos Ida i hennes nya lägenhet borta på bojsen.

Jag har hunnit med så fruktansvärt mycket idag medans Sofia sover och är hos gynekologen (ville bara få med det i inlägget) så har jag tränat kl 7, ätit frukost på friskis, städat toaletterna, diskat, dammsugit, duschat och plattat håret. Jag är såå effektiv. Klockan är 10.45, Camilla är partsugen.. varför är jag ens förvånad :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0