Men fan jag är ju livrädd :(

Det här är då fan inte sant. Nu har jag gått och hånat mina vänner för att de är så gamla att de måste gå till gynekologen och ta ett cellprov, jag har hånat dom och sagt att ibland är det minsann på sin rätta plats att va född sent på året. Jag trodde inte detta skulle ske så snart, jag trodde jag skulle kunna ladda mentalt och fysiskt för detta tydligen viktiga besök. Nejdå, ner i brevlådan dimper detta...

Kära "gamla" läsare (ni som hängt med ett tag), ni vet hur rädd jag är för gynekologtanter. Kommer ni ihåg när jag skulle dit för första gången i hela mitt liv i höstas? Jag kunde varken sova eller äta på hela veckan innan jag skulle dit, har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Allt detta bara för att jag hade en korkad pojkvän som själv inte kunde kolla upp om han hade några ovälkomna sjukdomar. Jag vill inte! Till råga på allt så har Soffan berättat att det känns cpkonstigt, de typ stoppar upp något jättelångt upp, nästan halvvägs in i livmodern.. Aj, som när man har sex med någon "lite väl utrustad", aj och nej tack, shit jag får ont i äggstockarna av att tänka på det.
Jag kände paniken redan innan jag öppnade kuvertet från Dalarnas Landsting, jag höll tummarna för att det skulle vara ett fint litet brev om att jag blivit smittad av en oskyldig sjukdom och måsta inta antibiotika i 9 dagar,, men den turen hade jag tyvärr inte..
Jag har två veckor på mig att ladda mentalt :S
Vem vill följa med och hålla mig i handen?


Kommentarer
Postat av: Elin

Sett att jag skrev ett liknande blogginlägg för en vecka eller två sen? Det är inte farligt. Du överlever. Jag jagade upp mig själv som fan också, men det är lugna puckar!

2009-01-29 @ 14:57:34
URL: http://tribute.blogg.se/
Postat av: Tessan

angie, min angie... va irriterad jag blir på dina & elins kompisar som skrämmer upp er! jag (som är gammal som gatan & har gjort det där testet miljontals gånger) har inte upplevt tillstymmelsen till smärta! det känns bara som en vanlig undersökning, & det gjorde väl inte ont? :)

2009-01-29 @ 16:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0