Rolf skrämmer mig

Första föreläsningen i forskningsmetodik med Rolf är avklarad. Det var med en klump i magen jag traskade upp för Svärdsjöbacken i morse, har hört så mycket om denna Rolf, högskolans egna martyr. Han favoriserar, tillämpar personangrepp, underkänner majoriteten, ser ut som en gammal alkis etc etc... Allt detta har jag hört om Rolf. Allt jag hört om Rolf visade sig vara sant. Hujedamig, hur ska detta gå? Jag är en outsider i gruppen, alla pluggar sports management förutom jag och Vickan.. Jaha säger Rolf det här är Angelica, henne ska ni ta väl hand om och se till så att hon inte sätter sig i ett hörn nästa gång (anledningen till hörnet var att jag var tvungen att stoppa in sladden till min dator som jag hade glömt att ladda). Jaha Angelica nu tycker jag att du ska presentera dig själv för dina nya kamrater.. Pjuh vilken tur att jag blivit förvarnad om hur man är. Han är nervös och jag är självsäker och tänker ALDRIG låta honom trycka ner mig! 10 veckor framöver kommer bli ett helvete men jag ska fan sätta den här kursen. Rolf sa att han brukar vara tvungen att underkänna nästan alla i forskningsmetodik, mig ska han inte kugga.
 
Efter föreläsningen tog jag bussen ner på stan och rusade iväg till friskis för ett lunchpass,, aerobic blev det, den lätta varianten om man säger så. Aerobic är alldeles för lätt för mig som är skolad dansare ;)


När jag skuttat ut från friskis träffade jag denna lilla filuren. Becca i egen hög person vandrar fritt runt på Faluns gator. Borlängebesök i Falun när det är som bäst. Följde med henne till Proffice kontor för att lämna pappar och prata lite med Janne. Han är inte bara min överordnade, han är min spinningkompanjon, vi har gått på samma spinningpass, uselt av honom att inte heja på mig.
Nu ska jag plugga lite till tentan och gah måste ringa receptionen och anmäla mig till tentan,, nu på en gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0