Storstadskänsla?

Falun har blivit storstad, eller det är iaf vad butikschefen på Hemköp city tror, hör och häpnad nu har de öppet från kl 7-23 varje dag. Jag älskar sättet Falun försöker skapa lite storstadskänsla på, förläng öppettiderna så kanske en dubblande befolkningsökning sker. I undersökningssyfte ska jag sätta mig på bänken utanför hemköp kl 22-23 ikväll och räkna kunder, hade jag inte varit så kass på ekonomistyrning skulle jag räknat ut Hemköps intäkter och kostnader under den sista timmen.

Vi pratade löpning i går på jobbet så det spratt till i kroppen på mig så nu  har jag varit ute och sprungit så här tidigt på morgonkvisten, nog för att det bara var ett varv runt Tisken, är det 3 km?, det var iaf veckans bästa och det var inte så halt som jag trodde, man halkar mer när man går än när man springer.

Igår började danslektionerna! Jag har en ny danslärare som är mindre bra än min förra. Hon har aldrig undervisat i showdans innan, hon är utbildad disco och street dansare, så koreografin är något discoinspirerad. Hon kan dansa men hon är ganska kass på att lära ut, hade lite svårt att förklara hur man gör vissa rörelser med kroppen och hur man låser sig i en isolation. Vi ska göra en show till ett Mamma Mia medley, mycket energi och studsande,, kan bli kul faktiskt. Stannade kvar efter min danslektion och joinade grundgruppen i Show, de ska göra en koregrafi till en låt från Hair,, I´v got life tror jag den heter,, kan bli ett kanonbra nummer så nu sitter jag i valet i kvalet om jag ska dubbla mina danslektioner och skutta runt lite i grundgruppen oxå.... jobbar jag 2,5 dag så har jag pengar till terminsavgiften, den blir ju tyvärr också dubbel när man tar fler danslektioner.. ska fundera på det en vecka iaf. Hah jag får agera den där jobbiga tjejen i grundgruppen som tror jag är bäst på allt, lärde oss grundsteg igår som jag redan kan och eftersom jag kan stegen så lägger jag på show också, bäst att tagga ner lite innan jag får onda ögat av de andra :P

Nu ska jag plugga i tre timmar sen ska jag luncha på salladsbaren med en hemlig person. Måste ha en liten hemlighet, ska avslöja den senare =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0