Facebookberoende

När man är så ledig och lat som jag är då glömmer man bort vilken dag det är, idag är en sån dag då jag vaknar efter att sovit för länge och ligger kvar i sängen och grubblar över veckodagar. Jag kom fram till att det kan vara onsdag men torsdag kändes mer naturligt. Idag skulle jag gått upp klockan 7 för att hinna med allt jag måste göra, nu har jag snoozat tre timmar och klockan är 10, halva dagen har gått.

Jag ligger under täcket i sängen med grumliga ögon och en kurrande mage, borde äta men likt förbannat sträcker jag ansträngande ner handen mot golvet där datorn fått sig en halv natts sömn. Måste se om något hänt på facebook, det är det första jag gör på morgonen. Jag hade en notification, en sån där are you intrested in me. Facebook är inte bara det första jag kollar när jag vaknar, det är det sista jag kollar innan jag på kvällen släcker lampan. Därav har jag sällan notifications på morgonen. Jag vet om det men ändå envisas jag med att ignorera både magsäcken och urinblåsan. Jag är facebookberoende.

Kommer ni ihåg när jag skulle ha en msn-fri dag? Der var en jobbig dag i mitt liv, den slutade med att jag runt klockan 21 loggade in på msn. Och vad hände? Jo, ingen skrev till mig, mitt sociala liv i cybervärlden hade dött ut på grund av mitt korkade beslut att avstå från man under en hel dag. Nu är det inte ofta jag är online på msn längre, jag har blivit cyberosocial. Jag brukar logga in och stå som offline, scrolla igenom kontaktlistan för att se om det är någon online som jag vill byta några rader med. Det slutar oftast med att jag väljer att fortsätta stå som offline.








Nu för tiden får ni bara se gamla bilder på mig. Jag tror inte jag fastnar på bild längre, jag ser numera ut som ett grönt och slemmigt träsktroll. Ni som har sett mig på sista tiden borde förstå vad jag menar. Men idag ska jag för första gången på mycket länge äta havregrynsgröt till frukost. Ni kommer se en drastisk förändring.


Kommentarer
Postat av: jessica

hej angelica! va kul att se dig! allt bra? mvh jessica(jennys storasyster=)

2009-07-30 @ 11:07:58
URL: http://www.metrobloggen.se/hyperjezzie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0