Dagens Metro 3 juni

Jag är en Metro-människa, snappar upp en Metro varje morgon. Ibland lusläser jag hela tidningen, ibland är det bara horoskopet jag vill åt. Metro är tveklöst den bästa tidningen tycker jag, de har med de mest viktiga och relevanta nyheterna i korthet. Inte alls som aftonbladet som mer påminner om en kopia av Se & Hör än en nyhetstidning. Eftersom jag gillar tidningen så mycket så tänkte jag börja med en ny grej här på bloggen, jag tänkte presentera en nyhet ur Metro varje dag. Nästan som på mellanstasiet när man fick ta med sig en nyhetsartikel till skolan och presentera =)

Dagens Rubrik

Miniubåtar söker vraket

Dagens rubrik handlar givitvis om Air France flyplanet som i måndags spårlöst försvann på sin väg från Brasilien till Paris. "En flytväst, en flygplansstol och olja på vattnet har hittats i Atlanten. Allt tyder på att vrakdelarna kommer från Air France-planet som försvann spårlöst i måndags".  Det kan dock ännu inte bekräftas att vrakdelarna kommer från just det planet men med stor sannolikhet så gör de det. Nu pågår en stor sökoperation och ubåtar letar efter fler fynd. Det har inte hittats någre kroppar ännu.

Det är så hemskt när något sånt här händer, fatta vilken skräck att sitta på planet och få beskedet att nu störtar vi rakt ner i Atlanten. Fan, man hinner ju tänka, man hinner se hela sitt liv passera medans planet svischar neråt. Det fanns de som hade skickat sms till anhöriga och skrivit att de älskar dom och att de är rädda. Vad tänker en anhörig på när denne får ett sådant sms? Det är helt ofattbart. Såna här nyheter får mig att för stunden bli flygrädd och det är säkert många fler som tänker att nu ska jag aldrig mer sätta mig i ett flyplan. Men hur många bilolyckor sker inte varje dag? Ändå sitter vi nästan dagligen i bil eller buss på vägen, då tänker vi inte på att det är dessa transportmedel som är de farligaste. En bilolycka skrivs det inte om i medierna på samma sätt som med flyg, båt och tågolyckor just därför blir vi mer rädda när en flygolycka som denna händer. Jag tycker inte det finns någon anledning att inte flyga efter detta, tänk på alla tusentals flygavgångar varje dag, hur många är det som störtar? Inte lika många som bilolyckorna iaf, så långt är vi nog överens. 
Idag tog jag på mig säkerhetsbältet på bussen.'

KLICKA FÖR STÖRRE GRAFIK
Bild tagen från Metro.se

Kommentarer
Postat av: Soffan

men va fan, e du sponsrad av metro nu oxå?;) haha

2009-06-03 @ 11:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0