I magins värld

Ett kapitel har jag läst nu och jag kan inte sluta. Sista meningen i kapitlet får mig att rysa av välbehag i hela kroppen.

"He could'nt know that at this very moment, people meeting in secret all over the country were holding up their glasses and saying in hushed voices: "To Harry Potter - the boy who lived!"

J.K. Rowling vet verkligen hur man fångar läsaren, hennes sätt att skriva på är magiskt. Ikväll har jag börjat läsa första boken, Potterserien. The Philosopher´s Stone. Det blir andra gången jag läser böckerna, fast denna gången ska jag läsa alla på engelska. De är så mycket bättre. Citatet jag skrev är i samband med att Dumbledore lämnat Harry som liten bebis utanför dörren till Dursley´s. Nu börjar äventyret.
Jag är frälst i Harry Potter!

 Harry Potter and the Philosopher's Stone book cover by J K Rowling
Lånade boken på biblioteket i Borlänge. Den här sommaren kommer bli en Harrysommar.

Kommentarer
Postat av: ღ DesignByMilly ღ

Tittar in och önskar dig en underbar midsommar!

Kram!

2009-06-19 @ 06:14:33
URL: http://designbymilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0