Palmens hemstad

Tågresor är mer eller mindre spännande. På tåget mellan Borlänge och Hallsberg slumrade jag lite så gott det gick på tågkompaniets obekväma sittplatser. Vaknade med ett knullrufs som hette duga, vilken tur att jag är relativt porrig i rufsigt hår och sömninga ögon. I bytet från Hallsberg till Mjölby ville jag köpa en tidning att läsa på tåget, av alla hundra tidningar hittade jag ingen som föll mig i smaken förutom knep & knåp tidningen, en chokladkaka från Marabou slank ner i påsen också. Ja jag är en tönt, jag älskar korsord, löste korsord och sög på chokladen hela sista biten. Försökte ignorera det gnälliga barnet i samma kupé, det gick inte, jag har inget tålamod. En gnällig tvååring i en timma är inget jag önskar min värsta fiende. Tyckte synd om mamman, hon verkade ha lika dåligt tålamod som mig. Idag har jag alltså kommit fram till att pojkvänner och barn är energislösare.

Befinner mig i Johan Palms hemstad Mjölby, så vad passar inte bättre än den här lilla truddelutten.


Har hört låten på radio flera gånger, visste först inte att det var Johan Palm,, nu när jag vet gillar jag låten nästan ännu mer ;)

Dax att hoppa på bussen till Ödeshög där pappa ska hämta mig!
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0