Sista kvällen med gänget

Jag lever i en film. En sjuk jävla komedisoppa där ingen dag är den andra lik. I filmen kan allting hända och det bästa utav allt är att jag är huvudrollen i min egna film. Igår var bästa kvällen på länge, jag tror nästan den var i klass med bartömningen på kåren våren 07. Då är det bra fest. Hela dagen var tiptop, började med att jag stegade uppför trappen till Sofia för att avlämna examenspresent innan hon skulle iväg på examenssittningen. Det blev en fördrink, sentimentalitet och en rök på balkongen. Lämnade Sofia och började grunda med lite vin med Camilla. Bra början på en bra kväll som bara blev bättre...

Jag vart överraskande glad när Terese och Carro kom stapplandes in genom dörren med lite blomster. Fick salladslök och en fjärdedels syrenbuske av Terese. Den döende maskrosen fick jag av Carro. Bra gäster det där, icke sant?


Anna var vacker som en dag i sin lilla svarta.


Jag var den glittrande discokulan


Anna innan hon blev askalas


Mirror mirror on the wall..


Vi är två kameralusar som trivs bäst i rampljuset. Jag showade och spexade hela förfesten. Jag tror dock tyvärr att mina vänner börja tröttna på att agera bakgrundsdansare :S Det blev en hel del allsång och nationalsångssjungande och en liten dos av dans på förfesten.


Vi körde drinklekar och Terese ska ligga med humdidumdum.


Det tog kanske en halvtimma för Anna att slurpa i sig hennes egenmixade rom och cola. Slurp slurp sa det i sugröret. Hon hade definitivt platsat i måndagsklubbens femminuters hetsdrickande <---- tömma en flaska på fem minuter genom att gå lagret runt. Majoriteten av måndagsklubben har flyttat från stan, jag kan med andra ord mingla fritt på kåren =) Jag vart överlycklig när jag genom att fått ett gruppmail på facebook insåg att jag var medlem i måndagsklubbens grupp på fejjan. År man en riktig medlem då? jag borde bli hedersmedlem.


Moi and Terese


Ida som jag bodde med på Grand kom på besök och blev lite sugen på min plastspermie som jag fick av Limpan.


Showartisten ligger avslagen på golvet och sipprar Chappel Hill. Det tar på krafterna att hoppa runt.


Det var fart och fläkt på Carro och Camilla, därav blev det en suddig bild.


Efter flera timmar kom äntligen Sara ner.


Jag plockade fram gamla citatboken från Grand och jag o Ida blev lite nostalgiska. Jajamensan, det finns ordbevis på vad grandarna har uttryckt sig oralt.

Det var förfesten det. Sammanfattningsvis var det den bästa på länge. Sofia som redan befann sig på kåren ringde och sa att hon blivit lite sentimental så vi drog hastigt på oss jackorna för att bege oss. Det var kö in på kåren, massa små gymnasieelever försökte komma in. Hahahahaha utbrast vi i kör när de blev nekade vid dörren. De stal av våran tid, usla småpojkar. På kåren blev det shottande, balkonghäng, mycket dans och singstar. Jag och Anna lirade tre låtar på singstar, vi var stjärnor minsann.
Kårkvällen avslutades med ett måndagsklubbshångel på dansgolvet. Vad gör man inte för att få något att blogga om? Måndagsklubbshångel är något utöver det vanliga, det är en extraordinär hatkärlek.

Och som vanligt avslutades partajandet med efterfest på järnet,, men en videoblogg satt på sin plats på vägen hem..



Lyckad kväll, jag är nöjd! Sista kvällen med gänget.
Auf wiedershauen!

Kommentarer
Postat av: Malin Schlott - Konstnär & Illustratör

Svar: Tackar så hjärtligt, hörru! :)

2009-06-08 @ 00:53:55
URL: http://castlebabe.blogg.se/
Postat av: sannie

hmm okej.. piratpartiet säger du. det enda som de har på tal är ju nerladdning. samt har jag hört att de står för prostitution och narkotika.

2009-06-08 @ 08:09:37
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: Ewelina

aa, det var skit snyggt! Kommer du ihåg vart du köpt det? :D

2009-06-08 @ 14:55:43
URL: http://hariibo.blogg.se/
Postat av: Sara

HAHAHA! Snacka om fullisSofia!! ;)

2009-06-08 @ 16:20:46
Postat av: Johan

Fräck glitter-outfit!

2009-06-11 @ 09:35:44
URL: http://marathonjohan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0