Spring i benen och Vätterutsikt

För att inte tidigare varit någon långdistanslöpare så är jag nöjd efter mina 13 kilometer från vackra Ingeryd till polkgrisstaden Gränna. Det tog 1,5 timmar med uppvärmning på 10 minuters promenad. Klarade av att springa nästan hela sträckan, gick en liten bit när jag fick sånt håll i sidan att jag höll på att vilja lägga mig ner och ge upp. Men jag är envis och ger inte upp i första taget, tog en kantig sten och tryckte i handen, det hjälper mot håll för hjärnan fokuserar mer på smärtan i handen som den kantiga stenen gör än hugget i sidan. Att jag är envis kommer nog hjälpa mig långt när jag springer London marathon, har jag bestämt mig för en sak så slutför jag det.
Det var så vackert där jag sprang att fötterna kändes fjäderlätta där de flög fram på småvägarna med dikeskanter fulla av blommor. När jag var som tröttast var det Vätterutsikten och utsikten över Visingsö som hjälpte mig hålla benen i rörelse. Jag älskar Vättern, den är vackrarare än havet.


Jag tycker det är fascinerande att google kartan visar hus, gator och tillochmed träd. Mätte upp min sträcka på www.jogg.se , Bilden visar slutloppet i Gränna. Efter springturen var jag inne en sväng hos Ia och lilla Amber. Hon går nu för sjutton! Pappa har köpt pizza till oss som vi ska äta nu. Det är fullt hus här. Min storasyster + pojkvän, lillbror + brorsson och jag. Jag glömde i morse att pappa fyller år idag, pinsmat värre.

Kommentarer
Postat av: Miss0 - svensk tjej i Oslo

Ja, jag älskar också Dirty Dancing och har gjort det sen jag var pytteliten hehe. OKej, får ju inte glömma Grease också då :)

Skulle absolut vilja dra till London för att se musikalen :)



Hoppas allt är bra med dig :)

2009-06-11 @ 23:05:48
URL: http://miss0.blogg.se/
Postat av: Janne

Bra jobbat! Och du kommer långt med envisheten... Kör hårt!



Kan tänka mig att det är fint att springa och se utsikten över Visingsö mm. Sånt som får en att glömma hur trött man är.

2009-06-12 @ 19:45:26
URL: http://janne.netzorz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0