Stolthet, bilköp och 90-talister

För en vecka sen krockade min lillebror Christoffer med bilen, han hade änglavakt och både han och tjejerna som han krockade med klarade sig, vad som inte klarade sig var hans bil som skrotades med en gång. Vad passar då inte bättre än att köpa en bil åt honom i studentpresent? Efter mycket slit och kämpande klarade han skolan och är nu utbildad lastbilschaufför, jag är en stolt storasyster som gärna skämmer bort någon jag älskar väldigt mycket. En bil var vad han förtjänade. Nej jag är inte gjord av pengar, halva bilen betalade jag, resten betalade han med sins studentpengar han fått av släkten och pappa. Man blir gladare av att ge än att ta!

Varsågoda kära läsare här kommer en liten resumé från min käre lillebrors student!


I regn och rusk stod vi förväntansfullt med studentskylten i luften och väntade på vår nybakade student. Första kullen med 90-talister har entrat arbetsmarknaden mitt under stundande finanskris. De föddes i lågkonjunktur, de börjar sitt vuxenliv i lågkonjunktur, Grattis alla 90-talister. Längst framme vid staketet där de klass efter klass skulle springa ut stod vi och väntade, jag trodde aldrig det skulle bli hans klass tur att få springa ut och hoppa av sig skolåren när presentatören äntligen ropar ut i högtalarna att här kommer våra långtradarchaufförer!! Jag var så stolt över honom att tårarna brände bakom ögonlocken,, han gjorde det!! Har aldrig någonsin sett honom i kostym, han var så fin! Stämningen var på topp och inte ens vädret kunde förstöra den.


Christoffer blev pyntad med blommor och nallebjörnar och posar framför släktens kameror i väntan på att få kliva upp på lastbilsflaket som skulle ta dom på kortege genom Jönköping.


En stolt storasyster med sin studentbror.


Jocke var full och glad och hördes mest av de alla där han stod framme i fören på lastbilsflaket. Störtskön kille det där måste jag säga. Han bor nästan hemma hos min pappa, kommer och går lite som han vill,, honom har man fått se mycket under de här dagarna jag varit där. Jag ska vara först in på 90-talet!


Snygg-Christoffer på flaket




Efter kortegen var det studentskiva hemma hos pappa med smörgåstårta och studenttårta. Sedan bar det av till bolaget för att fylla på Christoffers påse innan han drog iväg på förfest.
Jag spenderade kvällen hemma hos Ia med rökt sik, vin och vätterrunda. Hela dagen och kvällen gick jag runt med en euforisk bubblande känsla i kroppen. Jag har en familj att vara stolt över. Min storasyster och hennes kille har spenderat hela helgen tillsammans med oss.

När jag kommer hem ikväll lägger jag upp fler bilder från helgen!
So long!

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh tack så jätte mycket :D

2009-06-15 @ 19:54:50
URL: http://fridauddman.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja eller hur :D



var gärna med i min tävling jag har längre ner och följ min blogg med bloggkoll :)

2009-06-15 @ 20:41:38
Postat av: Emelie

Gud va Christoffer liknar Thimmy!!! Snygging till bror :D hehe

2009-06-18 @ 12:43:08
URL: http://emlaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0