Vandrarhem - check

Sådär, nu har jag bokat vandrarhem för de 7 första nätterna i London. Jag bokade på Hyde Park Hostel och får betala €98 för en hel vecka. Ett mycket bra pris tycker jag. Förhoppningsvis behöver jag bara bo på vandrarhem en vecka. Jag pratade med en rekryterare idag om ett jobb som Market Researcher. Hade jag befunnit mig i London nu hade jag kunnat börja jobba i morgon. Det var dock inget permanent arbete utan ett kortare projekt, men det hade ändå varit en fot in. Rekryteraren bad mig ringa när jag anlänt till London så skulle hon se om hon kunde fixa nånting åt mig då. Det går redan framåt i jobbsökandet med andra ord =)

Jag beräknar vara framme på vandrarhemmet runt kl 01.00, då ska jag slänga mig på sängen i "the dorm" med 9 andra snarkande personer och sova ut riktigt länge tills jag vaknar. Jag valde det vandrarhemmet, dels för att det var billigt och dels för att det låg i mina gamla hoods så att jag hittar på en gång. Jag vill ju inte irra runt i London mitt i natten en fredagkväll med mitt lilla bagage. Vill ni veta det första jag ska göra på morgonen? Jag ska stoppa ner £10 i fickan, dra på mig löpardojorna och sträcka ut benen i Hyde Park och sedan köpa frukost som jag ska tillaga på vandrarhemmet. Efter en löptur i Hyde Park kommer jag garanterat finna inspiration till att ägna resterande delar av dagen till att söka jobb. Jag tycker jag är så modig som gör detta alldeles själv!

 
Jag toklängtar efter att få känna endorfinerna pumpa när jag svischar förbi serpentinsjön i Hyde Park

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0