Fattiga studenter tar vad som finns

Så här skulle jag kunna leva ett bra tag till. Och folk gnäller över hur mycket man har att göra precis innan man ska ta examen. Jag har aldrig haft en slappare semester. Jag och Becca spelar Super Mario på super nintendot i brist på annat att göra liksom. Vi har ju faktiskt läst 6 sidor i uppsatsen som vi ska opponera på nästa vecka. Jesus Christ jag kommer att sakna att vara student... ja förutom ekonomin då förstås... Är det kriminellt att stjäla toapapper på högskolan?


Jag skulle säga att nej det är inte kriminellt att stjäla toapapper från skolan,, det är ju våra skattepengar som sitter där på rullen. Allt som finns på en skola betalas väl av skattebetalarna? I slutet på månaden kräver nöden ingen lag.

Förutom att stulit toapapper så har vi blivit tämligen mycket allmänbildade idag.

Jag: År 1986 var ett onekligen händelserikt år, Olof Palme dog, trisslotten uppfanns och så Tjernobyl då förstås (kanske därför jag blev lite speciell).. Men hörru Becca, vad hände egentligen 1987? Ingenting antar jag, haha.

Becca: Jo men det hände massvis 1987. Kvinnorna fick rösträtt till exempel.

Jag: Nää, är du säker? Det måste väl ändå varit mycket tidigare,, typ på 20-talet. Men åååå vad hette statsministern på den tiden. Tage Erlander? Nej, nej det kan det inte va. Jag messar pappa.
*Pappa svarade 1923, Hjalmar Branting*.. Klart jag visste att det var Branting! Tage Erlander blev ju statsminister efter att Olof Palme dog..

Nu blev det dags att messa pappa igen för att försäkra oss om att det stämmer. Tage Erlander var statsminister 1946-49. Typiskt, jag hade fel. Inser ni hur mycket nytt jag lärt mig idag?
Becca har fastnat i uppsatsen..


Denna tavlan sitter inne på personalrummet på skolan.

Kommentarer
Postat av: Lollo

hahaha jag älskar toapappers-bilden!! vem har inte stulit toapapper liksom? :P

2010-06-09 @ 10:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0