I väntan på Mona Sahlin

Jag är en sån där person som tycker att alla röstberättigade har som skyldighet att läsa på om partierna innan de går och röstar. Jag är helt emot att rösta på ett parti bara för att ens föräldrar eller vänner gör det. Ska man vara med och påverka, då ska man åtminstone veta något om partiets frågor och ideologier. Annars kunde vi väl lika gärna införa diktatur? Jag har klickat in på samtliga partiers hemsidor och läst om de största grundläggande frågorna. Dessvärre behöver nog både Socialdemokraterna och Vänsterpartiet anställa en ny webblayoutare. Kommer ni ihåg hur det kändes när Facebook ändrade layout över en natt? Så kändes det när jag klickade in på deras sidor, total förvirring. MEN bara för att jag inte förstår hemsidorna betyder inte det att jag inte tänkt läsa på om partierna. Jag har köpt en bok. De rear ut Mona Sahlin på Åhlens för 30 kronor. Och vet ni vad det bästa var? Det var 75% på reapriset. Med andra ord fick jag Mona för bara några kronor.


Den här boken ska jag läsa i sommar (när jag har riktigt jävla tråkigt). Jag ska läsa den i utbildande syfte för att få det bekräftad varför jag väljer att inte rösta rött..



För att byta ämne lite snabbt så vill jag bara berätta att Sofia är i Borlänge om 1 timma och 20 minuter! Nu ska jag gå till kupolen och köpa mig ett par feta örhängen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0