Shotgun för fan

Förra året när vi var i Sälen var det hysteri om vem som skulle sitta fram i bilen. Tjocken, tjocken, men tjocken för fan skrek jag halva veckan innan någon rättade mig och sa att shotgun heter det. Inte så konstigt att jag aldrig fick sitta fram. Detta året vet jag bättre och jag kommer erövra framsätet i Dannes bil... jag har wikipediat.. Vickan har rätt, det finns gobala regler för att "paxa" framsätet..

To ride shotgun is to sit in the front passenger seat when riding in a car or other vehicle. In contemporary tradition, in order to claim the seat, one must "call shotgun" according to some set of informal rules.

Men nu finns det tydligen andra shotgunregler som inte går att wikipedia.

Min och Vickans livliga konversation på msn

Angelica säger:

pax att sitta fram!!!! tjocken för fan!!! hahahahahahaahahha

Viktoria säger:

hahha flickvänner har förtur.. läs reglerna

Angelica säger:

hahahah det är du och emelie

Viktoria  säger:

googla shotgun.. jag kan dock tänka mig o lämna bort den lite då o då danne sa att thommie får platsen om jag ska sova..

Viktoria  säger:

haha

Angelica säger:

va men jag då :(

Viktoria säger:

du får gulla me rickard

Viktoria  säger:

tihi

Angelica säger:

haha ja det skulle jag ju kunna göra

Angelica säger:

haha jag googlade shotgun

Angelica säger:

jag ska blogga om det sen

Angelica säger:

hahah

Viktoria säger:

hah, sa ju att de finns globala regler för de där ju..


Jag har ställt in kroppen och psyket (mest psyket) på att trängas med Rikard och Thommie där bak,.. men jag är inte den som klagar,, humdidum ;)


Jag var lycklig som aldrig förr när jag fick åka på roadtrip med Thommie. Dock så fick jag ju inte sitta fram den här gången heller. Timmy den djävulen brottade ner mig i snön och knyckte framsätet rakt framför ögonen på mig. Så får det absolut inte gå till när jag shotgunar för fan!


Kommentarer
Postat av: viktoria

o my god, satt o sktattade i en kvart typ! fortsätta skrika tjocken, mycke roligare så!!!!

2008-12-22 @ 17:34:14
Postat av: MLY

Nu behöver du inte googla längre, det finns en svensk officiell hemsida!



www.shotgunregler.se

2009-03-18 @ 18:45:25
URL: http://shotgunregler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0