Söta Alexander och Borås

Alexander är den sötaste lilla skit jag sett på länge (Amber spelar i samma liga) och idag fick jag tillochmed ta på honom, han har jättesmå fingrar som känns som skumgummi och fötterna är mindre än min tumme. Efter att ha tittat på Alexander så åkte vi till min storasyster och hennes kille i Borås, på vägen dit blev pappa akut hungrig och stannade vid Statoil och köpte helgmålet bestående av pulvermos, korv, räksallad, ahlgrens bilar och julmust. Vi satt som fyra byfånar i en igenimmad bil på en parkering mellan Jönköping och Ulricehamn och förtärde vår stadiga måltid. Det är alltid lika spännande att åka på roadtrip med min familj, Johan satt där bak och skrålade till Blott en dag ett ögonblick i sänder,, inte för att den låten slumpmässigt sattes på, nej vi var tvungna att byta skiva och leta efter låten för att Johan ville höra den. Knäppgök!
När vi kom fram till deras oförskämmt fräscha lägenhet i Borås så blev vi bjudna på fika. Finns nästan inget bättre sätt att tillbringa en lördag kväll på än att samspråka lite med familjen. Christoffer är en sann smålänning, han har köpt julklappar för 80 kr, han har shoppat loss i 10-kronorslådan på Ekohallen. Undra vad för spännande grej han köpt till mig. Efter att han shoppat julklappar hade han och pappa åkt till Farmor och Farfar där Christoffer fick 100 kr,, åh sa Christoffer, nu tjänade jag 20 kronor på att åka till Jönköping och handla julklappar. Man kan inte annat än att skratta åt honom. Tur för mig att jag inte har någon pojkvän för då hade vi fått en gemensam julklapp värde 5 kronor vardera,,

Premiärbild i bloggen för Belinda med Alexander. Det är frustrerande jobbigt att skriva Alexander men Alexander ska INTE bli någon Alex! Det är inte lika fint med förkortade smeknamn så jag ska göra allt som står i min makt för att Alexander alltid ska kallas för Alexander. En fasters viktigaste uppdrag :)

Johan övningskör. Jag var tvungen att ta en bild ifall att det skulle vara den sista bilden som tas av mig.



Ser ni skräcken i mina ögon när jag sitter där bak i bilen och tror att varje andetag jag tar ska vara det sista. Christoffer var smart nog att droga ner sig själv för att inte vara så fullt vid medvetande ifall något drastiskt skulle hända.

När pappa sett klart på dansbandskampen ska jag och Christoffer fortsätta på vårat Harry Potter marathon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0