Frövi

Samtalet med Ia bröts men sånt får man räkna med när man ute i Sveriges djupaste skogar Nu har tågit kommit ända till Frövi och det är fortfarande snö på marken trots att jag kommit längre söderut. Jag tror minsann hela Sverige är täckt av snö. Hoppas det blir snö på jul i år för då är det extra mysigt :)
Och nu har jag helt bestämt mig att jag åker till Ia i Tranås på fredag. Hon behöver lite hjälp innan vi ska till kyrkan på lördag och förbereda lite med dukning och så till fikat efter dopet. Jag längtar jättemycket tills jag får hålla i Amber. Det är bland det bästa jag vet, att få hålla i en bebis som inte skriker och som är snäll hela tiden. Haha jag lever i en utopisk värld där alla bebisar har gloria på huvudet och vingar på ryggen.
Jag kommer ihåg när jag var liten så var jag och min lillasyster Therese med i ett julspel i kyrkan, jag var väl 4 år och Therese var 3. Jag fick spela jungfru Maria och Therese var en ängel i lucialinne och vingar på ryggen. En liten olycka hände, Therese kissade på sig och blev en kissängel. Nu är Therese ingen kissängel längre, nu är hon en riktig ängel som sitter på ett moln just nu och skrattar åt vilken patetisk storasyster hon har.

Änglar, finns dom?
Jag är och förblir farmors lilla Maria med baddocka i famnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0