August och jag

Tillsammans med August har jag tagit det årliga veckan-före-påsk-badet, vi var ett med vattnet, skummet yrde och vattenångorna fick mitt ansikte att pärlas med svett men tillsammans var vi oskiljaktiga. Jag har en kulturell sida, tro det eller ej men just nu läser jag Hemsöborna av August Strindberg, vissa böcker är såna som man måste läsa någon gång i livet, August Strindberg och Harry Potter är några av dom. Jag ska läsa alla August Strindbergs böcker. Efter att legat i badet tills kroppen blev skrynklig på mig skrubbade jag hela kroppen med en body scrub som luktar gudomligt. Min kropp är den lenaste av de lena just nu och jag kan inte sluta ta på mig själv...


När jag badar har jag mängder med skum! Och alldeles för varmt vatten som gör att jag svettas i ansiktet och så kan jag knappt andas.


Hemsöborna borde läsas innan man lägger sig i graven.


Och nu är jag sådär oförskämt fräsch och luktar som en parfymfabrik. Nu ska jag sminka mig och göra mig fin för att sedan vandra ner en sväng på stan! Och vet ni vad jag ska ha på fötterna? Ballerinaskor!! Och vet ni vad jag ska ha för jacka? Skinnjacka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0