Stockholm har påverkats av lågkonjunkturen

Gårdagen i Stockholm var som julafton, det var total lycka. När tåget rullade in på perrongen blev jag nervös och jag förstod inte varför, det kändes som att jag skulle på en dejt, eller okej jag var nervös redan när vi hunnit till Avesta-Krylbo. Men det är nästan ett år sen jag träffade Carro så det skulle bli en mycket spännande upplevelse. Hoppade av tåget, andades in Stockholmsluften, gled igenom stationen och älskade ruschen av morgonpendlare. Eller gled kanske jag inte gjorde, jag stapplade mig fram, är ju inte van vid stockholmarnas gångmönster. Jag tycker själv att jag är ganska humor när jag försöker låtsas om att jag vet precis vart jag ska, vill inte se ut som en bortkommen turist vilket slutar med att jag går vilse på centralstationen och kan inte längre lokalisera mig. Hittade ut, korsade gatan, ställde mig utanför huvudentrén och väntade på Carro. Hon dök upp från ingenstans och det var så sjukt kul att se henne!

Klockan var då ca halv 10 och vi inledde dagen med att köpa varsin godispåse på 7eleven, hey jag var ju faktiskt på semester och då får man äta exakt vad man vill. Vi strosade drottninggatan upp och ner många gånger igår. Carro shoppade som en meniac och jag shoppade också, det blev vårens snyggaste skor, en aprikosfärgad tunika från Gina och en paljettklänning från Cubus som jag ska ha på min dansuppvisning. Den är så paljettrig att ingen kommer kunna missa mig.

Efter att ha strosat tills vi blivit ömma i fötterna gick vi och åt lunch på en uteservering på en bakgård i en blomstrande liten park. Åh jag älskar att äta på uteservering och vädret var jättefint igår, sol och värme ohlalala.
Jag älskar att befinna mig i större städer, det spritter i hela kroppen på mig och det finna så mycket att titta på. Det finns inget roligare än att titta på folk. Jag har bott i Falun alldeles för länge, jag är inte van vid att se mer än 10 pers på en och samma gata. I Stockholm är det folk överallt och hela tiden. Fan tänkte jag, har inte folk ett jobb att gå till? Jag funderade på om Stockholmarna kanske inte jobbade på fredagar, att de har en längre helg liksom, jag kände mig dum och vågade inte fråga. När det plötsligt slog mig, lågkonjunkturen.. självklart är det lågkonjunkturens fel alltihopa, folk har ju inte längre ett jobb att gå till..  Varför tänkte jag inte på det? Näe satan jag måste ringa Obama, han måste rädda finanskrisen innan arbetslösa Stockholmarna tar över varenda kvadretmeter som finna att tillgå.


En klassisk "turistbild" på Carro. Sol, vatten och blå himmel, det kan inte bli bättre. Jag älskar vatten,, skulle inte kunna bo i en stad utan vatten. Bodde i Borlänge ett år, jag var fan deprimerad, inte ett vattendrag nånstans. Jag ska ner på stan sen och göra en hyllning till Faluån.


Det var så mycket sol så självklart blundar jag på bilden. Det var svettvarmt med skinnjacka kan jag lova er. I Stockholm är det redan grönt på träden, det är det tyvärr inte i Falun.


Jag och Carro köpte likadana skor, och titta, har vi inteminsann varsitt hål på stortån också? Våra gladiatorskor med hög klack är de snyggaste jag någonsin skådat.


Efter lunchen åt vi glass i solen. Glasståndet är det enda som går bra i lågkonjunkturen. Det kändes nästan som att vi var utomlands.





Dagen avslutades med vin på ytterligare en uteservering. Satt där i ett par timmar och sipprade.


Efter att Carro beställt in sitt andra glas rött tyckte servitrisen att hon behövde ett extra stort glas vatten. Hon måste tyckt att Carro såg full ut. Vattnet rörde hon dock inte och det slutade med att Carro sedan gick och fylleshoppade kläder. Jag kan få ångest över ibland att jag haft fyllesex,, Carro kommer få ångest över att hon handlat alldeles för mycket. Skillnaden är den att det man handlar går att lämna tillbaka,, fyllesexet ställer till större problem.

En heldag i Stockholm med Carro var allt jag behövde för att få den sista kicken nu till slutspurten av terminen. Jag blir inspirerad av att hänga med folk som också har mål och drömmar, vi pratar framtidsplaner och drömmer oss bort. Är målen och drömmarna realistiska? Kanske inte säger ni, men om man hela tiden ska vara realistisk kommer man ingenstans, det är då man trampar på samma ställe.
Varför åker jag inte till Stockholm oftare för? det tar bara 2,5 timmar att åka och billigt kan det vara också. Jag köpte traderabiljett och åkte tur & retur för 145 kr. Åker man tidigt så hinner man ju göra massa saker. Och äntligen har jag fått träffa Micke, Carros pojkvän! Han är MVG (mycket väl godkänd) :P

Tack Carro för en toppendag!

Kommentarer
Postat av: carro

baby, yes kom oftare till storstan. Så glad du kom!! Toppendag, utan ångest och massa nice kläder. nice!!

2009-04-26 @ 00:02:08
Postat av: Camilla

Jag har också köpt gladiatorskor. Dock utan klack. You know me, jag har accepterat mitt öde att vara kort.

2009-04-26 @ 16:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0