Nobba fint

Alla har vi någon gång fått nobben, ja till och med jag och har ni ännu inte fått nobben så kan ni knappast förvänta er att det aldrig kommer ske, för det kommer det göra. Alla vet att det är mindre kul att få nobben och speciellt inte när nobben inte sköttes på ett snyggt sätt. Men vi vet bättre, vi tänker inte sjunka till samma låga nivå som dom. Måste man nödvändigtvis ge någon nobben ska det göras snyggt, det handlar helt enkelt om vanligt folkvett.
Att visa lite folkvett är aldrig fel, inte ens när man finner sig själv i ett kroghörn med någon som inte är ett dugg intressant. Det är absolut inte meningen att man ska behöva fly för att slippa undan. Men avsluta ALLTID samtalet på ett trevligt sätt, ibland kan du dock behöva vara lite bestämd, alla fattar inte vinken.

"Trevligt att träffas men nu måste jag leta efter mina vänner" detta är en mycket användbar fras som oftast fungerar, kort och konsist. "Tack för drinken. Nu ska jag vimla vidare" Här måste han förstå att han just blivit uttnyttjad för en gratisdrink men hey du avslutade iaf på ett trevligt sätt.

Vad du bör undvika är att ljuga. Att säga att man är på väg hem är meningslöst. Då måste man gömma sig längst in på någon toalett om man faktiskt vill stanna kvar utan att skämmas. Inte heller borde man säga att man letar efter sin pojkvän, trots att man inte har någon. Detta kanske dock är något mellan lögn och sanning, finns han inte är det kanske just letar man gör...?

Näee nu ska jag ta tag i dagen istället för att svammla i bloggen, ska läsa lite forskningsmetodik nu!



När jag bodde i London sommaren 2007 lärde jag mig hur man dejtar, jag var livrädd för att dejta men jag tog tjuren i hornen och dejtade flera stycken under den sommaren för att lära mig att tycka om att dejta.. Jag var dock inte lika bra på att ge nobben som min kära vän Charlotta till höger på bilden,, hon var trevlig hon minsann och tackade för sig själv.. Jag är typen som springer därifrån och limmar på någon annan.. I London kan man göra så, risken att du träffar på den nobbade killen på gatan har låg osannolikhet. Men nu bor jag i Falun och här måste man minsann visa lite folkvett.

*Allt vad du vill att andra ska göra för dig ska du göra för dom* <------ Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0