10 orsaker att vilja bo själv

Nu när båda mina roomisar har flyttat så kan jag väga fördelar mot nackdelar av att bo själv. Jag har listat de 10 bästa anledningarna med att bo själv.

1. Du kan lyssna på hög musik när du vill.
2. Du kan stå och showa med fjärrkontrollen som mic utan att behöva oroa dig för att bli påkommen.
3. Du kan sitta på toa med öppen dörr.
4. Du kan odla ett diskberg utan att någon besväras av det.
5. Du kan bre ut dig på hela soffan utan att behöva trängas med någon annan.
6. Du får se på vilket tv program du vill.
7. Du kan skramla med kastruller tidigt på morgonen utan att väcka någon.
8. Du kan slänga av dig skorna framför dörren utan att någon annan än möjligtvis du själv snubblar över som.
9. Du får inreda hur du vill (kräver dock att man har något att inreda med).
10. Du kan ha sex var du vill, när du vill och hur du vill.

Nu ska jag dock försöka övervinna min rädsla för mörkret och hoppa upp i sängen.
Guten Nacht!

Kommentarer
Postat av: lisa

ja det där med inredning är besvärligt. jag hatar att kompromissa, ser jag något snyggt vill jag ju köpa det, utan att fundera på vad min sambo ska tycka..

2009-02-01 @ 13:30:09
URL: http://carl-astrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0