090714

När lillan kom till jorden,
det var i maj när göken gol,
sa mamma att det lyste
av vårgrönt och av sol.
Sjön glittrade som silver,
och körsbärsträdet stod i blom,
och svalan, kvick och munter,
just hit med våren kom.
Gullvivans plym sågs vaja,
bofinken slog så glada slag.
Då blev jag döpt till Maja,
för lillan, det var jag.
Och därför säger mamma,
så är jag nästan alltid glad,
jag tycker hela livet
är som en solskensdag

Sitter här med en dregglande Alexander i knät, min vänstra hand är så blöt av dreggel att den blivit skrynklig. Vi spotifyar barnvisor och diggar till Majas Visa. Pappa står i köket och lagar mat, jag är vrålhungrig!
Livet är glidigt nu :) ÄLGARNA DEMONSTRERAR!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0