Grattis Sofia!

12 mars, minusgrader, vitt på marken och solsken, jättefint väder med andra ord. Trots att jag längtar efter pumps, ballerinaskor, små söta koftor, skinnjackan och glajjorna så känns den här dagen toppen och det finns nog inget som kan förstöra den. Sofia fyller år idag, jag har inte tänkt berätta hur gammal hon blir, men jag vet minsann att hon får oranga kuvert med posten och att hennes premieobligationer är högre än mina, det har med ålderna att göra. Sofia är så gammal att hon har kommit in i ett förnekelsestadie där hon försöker klä sig 10 år yngre med Hello Kitty byxor och T-shirts som påminner om min lillasysters (hon är 3 år), även val av frisyr präglar hennes 10 år yngre nya jag.


Jag överraskade Sofia med frukost, Eller okej det kanske inte var någon överraskning eftersom jag messade igår och skrev att jag kommer med frukost och när hon dessutom messar mig 30 minuter före bestämd tid och hetsar mig om att jag måste komma snart. På menyn stod det mannagrynsgröt med äpple,banan och apelsin, limpa med ägg (vi äter aldrig limpa så för oss är det lyx men det var rea på hemköp så jag kunde inte motstå.) Till frukostdessert åt vi varsitt blåbärshjärta, det är vardagslyx! Jag fortsätter på sköldpaddstemat och gav henne en sköldpaddsminiatyr i trä. När jag fyllde år fick jag en gigantisk sköldpadda gjord av trolldeg (ja, jag vet att den är gjord av keramik men trolldeg lät roligare) som Sofia tillverkat själv i skolan. Men håll i hatten, sköldpaddan var inte allt, hon fick en bild på min pappa, Sofia är kär i min pappa, hon tycker han är "söt", jag tycker detta är skrämmande, speciellt nu när Sofia planerar en Gränna-semester i sommar,, gulp!


Jag gjorde en nostlagiskiva till Sofia med några av våra favoritlåtar från 2006-2009. Den är helt fri från Ronny och Ragge.
Ikväll ska Sofia bjuda på marängswiss så bäst för mig att jag sätter igång med plugget nu så att jag får nåt gjort.

Mamma fyller år idag oxå, så henne borde jag ringa.

Kommentarer
Postat av: Soffan

mmmm vad lycklig jag blev eller alla presenter och frukosten, bättre än grands hotellfrulle!!!:))) TAAAAAAAAAAACK min kära vän!

2009-03-12 @ 14:06:25
Postat av: Angelica

jag förstår inte hur du och jag kan va så snygga,, och ändå va så smarta,, jag förstår inte sambandet. Din c-uppsats till exempel, den är ju så smart så att inte ens Bodil förstår den.

2009-03-12 @ 14:36:48
URL: http://angie1986.blogg.se/
Postat av: Angelica

jag förstår inte hur du och jag kan va så snygga,, och ändå va så smarta,, jag förstår inte sambandet. Din c-uppsats till exempel, den är ju så smart så att inte ens Bodil förstår den.

2009-03-12 @ 14:37:07
URL: http://angie1986.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0