Överlevnad och vaniljyoghurt

Jag överlevde joggingturen utan att halka i snön och ramla i sjön! Det var jätteskönt att komma ut och få  lite luft, det hade dock varit skönare om det hade varit lite mer vår. Mars är ju faktiskt en vårmånad.
Jag har klämmt ut den sista vaniljyoghurten ur förpackningen, jag älskar vaniljyoghurt över allt annat. Och det är inte vilken vaniljyoghurt som helst, det är Arlas vaniljyoghurt. Den är dessvärre mycket sällsynt i Dalarna då Dalarna egentligen har Milko men i en del välsorterade livsmedelsbutiker finns den. Haha dessa butiker är inga mindre än Citygross och Willys i Borlänge,, välsorterade eller hur var det?

 
Arlas vaniljyoghurt slår Milkos med hästlängder,, eller kolängder kanske man borde skriva. När jag flyttade upp till Dalarna för snart tre år sedan kunde jag inte dricka Milkos mjölk för jag tyckte den smakade annorlunda i jämförelse med Arlas. Det tycker jag dock inte längre och nu på senaste tiden kan jag till och med dricka Milkos mjölk ur glas,, alltså bara mjölk, ingen gröt eller nåt. Jag skulle inte vilja kalla mig själv kräsen eller fjantig, jag är bara ovanligt varumärkeslojal när det kommer till mejeriprodukter. Milkos vaniljyoghurt smakar konstgjorda smakaromer. Arlas smakar riktig vanilj och jag kan inte få nog av den. Vilken tur att jag ska jobba imorgon så jag kan köpa ny yoghurt,, mitt jobb ligger lyckligtvis vid Citygross =)

Nu ska jag fortsätta plugga ett par timmar innan jag ska iväg och träna skivstång.

Arla eller Milko, vilket är det enda rätta?

Kommentarer
Postat av: anna

arla helt klart :)



svar: åh tack så mkt, vad glad jag blir!

2009-03-03 @ 15:58:41
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Terese

ARLA!

2009-03-03 @ 17:05:37
Postat av: Camilla

Milko.

Men...sen är ju jag från Dalarna också.

När jag var liten drack jag mjölk direkt från bondgården...ingen höjdare. Min mamma fick lura mig så at jag drack den. Hällde upp den i en mjölkförpackning.

2009-03-03 @ 18:04:27
Postat av: Angelica

ja usch och fy jag drack också mjölk direkt från ladugården när jag var liten,, det värsta,, fan smakar ju koskit!

2009-03-03 @ 18:48:02
URL: http://angie1986.blogg.se/
Postat av: Ia

Mjölk från ladugården e Skitgott! Varm chockad på sån mjölk, Mums! Arla e helt klart de enda rätta!

2009-03-03 @ 19:34:07
Postat av: Sara-Louise Nilsson

å arlas lätt....



kul att du nämnde rädda joppe...den har jag också starka minnen från men den var också ganska läskig har jag för mig...



ha en fin kväll

//sara-louise

2009-03-03 @ 20:55:01
URL: http://saralouisenilsson.blogg.se/
Postat av: FREDRIKA

hahahahh!! Vad kul att du tog upp det där! Jag har Precis samma problem. Flyttade upp till Sundsvall från Linköping för 2 år sedan och älskar arlas "vanilj lätt youghurt", provade milkos som inte Alls gick att jämföra!! den smakade typ bara Socker...yäck

2009-03-03 @ 22:34:57
URL: http://fredrika860430.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0