Vi åker 100 mil i vår nya bil

100 mil på ett dygn tar på krafterna så igår när jag kom hem var jag helt slut. Hur kommer det sig att även om man bara sitter still i en bil så blir man trött? Det kanske är för att ögonen måste hänga med mycket snabbare när man åker så fort och så är det alltid något nytt att se på. För när man åker så fort som i 120 då hoppar ju nästan ögon ur skallen. Jag hävdade att vägen från Göteborg via Borås/Jönköping gick mycket snabbare för där får man minsann köra i 120,, vi väntade och väntade på den skylten, jag började långsamt svettas, shit vad har jag sagt tänkte jag men sen äntligen efter Gränna kom den. Jag visste väl att någonstans runt mina hoods får man köra i 120 och jag tänker ju som så att mina hoods sträcker sig från Göteborg till Motala. Stannade på Vätterleden och köpte polkagris, Tessan var lycklig som ett litet barn då hon satt och groteskt våldförde sig på grisen med sina varulvständer, kras kras sa det i bilen. Det var en trevlig liten road trip och mötet likaså. Jag lägger upp lite bilder senare för snart kommer Sofia och hämtar mig, vi ska gå till Grand och äta hotellfrukost. Lördagslyx it is.

Jag är fånge i min egna lägenhet, Sofia har barrikerat dörren. Min nyckel har hon beslagtagit med ett elakt hånflin. När jag kom hem igårkväll låg Sofia under min filt i min soffa och tittade på min TV och läste min GLAMOUR tidning. Jag blev lycklig när jag såg henne ligga där som herren på täppan. Inatt när hon gick stängde hon dörren, vred om låset med min nyckel, lyfte på brevinkastet och gav sitt elakaste flin och sa jag hämtar dig imorgon. Så nu sitter jag spänt och väntar på att dörren ska låsas upp.
Börjar bli lite hungrig så nu får hon jalla jalla lita =)

Vad händer idag då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0