Gud ge mig styrka

Jag har gäspat cirka 7 gånger på två minuter. Sitter och läser en artikel om varumärken och olika definitioner av vad som är ett varumärke. Vi har fått tre olika definitioner per grupp som vi ska hitta ett varumäre till som stämmer in på definitionen. Jag tycker detta är jätteintressant, marknadsföring fascinerar mig. Det är lite klurigt så om jag fastnar ska jag lura Malin på fyllan till att göra min seminarieuppgift. Hon om nån borde va en hajare på detta, hon pluggar reklam och blir färdig nu till sommaren så nu ska jag ge henne en chans att visa sina färdigheter ;) Herre Gud nu måste jag sätta fart på mig själv, klockan 4pm har jag deadline på det jag håller på med nu (läsa artikeln), då ska jag ner på stan och köpa post-it lappar och ett stort pappersark. Post-it lapparna ska jag ha att stoppa i lagboken så jag enkelt hittar alla viktiga lagar på tentan, pappersarken ska jag rita modeller på till marketing communication tentan,, läraren sa att det man behöver kunna till tentan är de grundläggande modellerna så jag tänkte att om jag ritar upp dom på ett stort papper kan jag hänga det på väggen och titta på varje gång jag sitter vid köksbordet och äter.

Tycker ni att jag är så där irriterande överambitiös?
Men jag tycker faktiskt det är roligt och jag har inte tänkt att sen när jag jobbar på ett stort multinationellt företag sitta där som ett fån och inte kunna någonting. För tror det eller ej när man analyserar modellerna lite så går de att koppla till verkligheten. Finns det någon mer som tänker som mig?






Kommentarer
Postat av: Tessan

vad är det jag ser på tröjan?! en trekant! :D

2009-05-07 @ 14:58:17
Postat av: Cecilia Lavin

Hej Angelica,



Tack for din kommentar pa min blogg... och forlat for att jag inte har svarat forran nu men har fullt upp pa jobbet...



Later som en trevlig ide at ha en engelsk forfest men maten ar inte av de trevligaste slaget haha! Men foljande ar nagra forslag..



English breakfast; bacon, egg, toast, baked beans & sausages

Sausage and mash; korv o mos typ



Om man sager mer mot efteratter osv sa tycker jag att cupcakes skulle funka! aven om de "harstammar" fran US sa ar de en typisk engelsk grej... eller scones o te de e verkligen engelskt... de gor aven nagra andra desserts som apple crumble with custard! eftersom de narmar sig sommaren skulle jordgubbar o clotted cream ocksa funka! hor av dig pa min mail ([email protected]) om du vill ha fler ideer...



ber om ursakt for min svengelska men har varit har ett bra tag nu sa har lite svart for att halla mig till ett sprak :)



Ang mitt jobb... hmmm... jag borjade pa ett conferens centre dar ja va en sa kallad business development executive sa ja var ansvarig for all marknadsforing o sales... sen fick jag detta jobbet nu dar ja sysslar me allt som har med business development o gora i.e. marknadsforing, sales osv Jag har inte jobbat i nagra jatte stora foretag utan jag haller mig inom mindre eftersom ja kanner att jag kan satta mitt spar mer da om man kan saga sa... Forsta jobbet fixade jga sjalv genom hemsidan www.gumtree.com o andra jobbet fixa jag genom en agency ESP Recruitment!



Vill du veta mer sa maila garna! hoppas ni far de jatteskoj pa festen!



Cecilia

2009-05-07 @ 18:18:34
URL: http://theswedishchick.bloggspot.com
Postat av: Malin

Man kan inte lura mig (om man inte säger VAD ÄR DTE DÄR och pekar bakom mig) Mowahahahaha!

2009-05-07 @ 19:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0