Maid in Manhattan

Att jag aldrig kan hålla hemligheter för er en längre tid!  Jag har jobbat första dagen på mitt nya jobb idag =) Ett litet hotell i Borlänge (kan dock inte skriva namnet på det för om man googlar det så kanske man kommer till min blogg och då kan jag ju inte berätta smarriga detaljer om knasiga besökare). Chefen ringde igår och sa att de behövde folk och frågade om jag ville börja jobba, behövde inte ens komma på intervju!? Ett snyggt CV är A och O. Det är många som tyvärr inte har ett sommarjobb, jag har två numera. Måste ringa mitt andra jobb och säga att jag inte kan jobba i sommar,, gah hoppas de hittar en ersättare annars skämms jag. Mitt andra jobb är det minst utvecklande jobbet man kan ha, det är inte bra för själen att jobba där. Hittills älskar jag mitt nya jobb! Eftersom det är ett litet hotell får jag göra allt, reception, rumsstädning och frukost.. bra att lära sig allt tycker jag. Har bara jobbat en dag men imorgon ska jag redan få jobba själv =) Jag är så jävla viktig på mitt jobb, första dagen idag och jag har redan jouren. Jour innebär att man har hand om jobbmobilen fram till klockan 20.00 på kvällen och tar emot bokningar. Så nu ligger jag i min säng med laptopen på magen och jobbmobilen i högsta hugg. Det har redan ringt en från konferensbyrån och en från Västerbotens turistbyrå. Jag känner mig som en ruggigt viktig affärskvinna som svarar i telefonen med min silkeslenaste röst.

Har ni sett Maid in Manhattan med Jennifer Lopez? Jag kunde lätt identifiera mig med henne när jag gick där och bytte lakan i sängarna. Hotellet jag börjat jobba på är till salu,, jag kanske borde köpa det?! Hur som helst så älskar jag mitt nya jobb. Det känns som att jag är utomlands när jag är där,, eller okej det känns som att jag är på en finlandsfärja för rummen är så små.

Men äntligen är min sämstaste sämste vän Ola tillbaka på msn,, fan kan inte ligga här i evigheter och vänta!
Tjillevippen!!


Det är jag och J.Lo minsann

Kommentarer
Postat av: Tessan

wiiie! bra att det går bra & att du redan styr hela hotellet! ;)



har jag berättat att jag faktiskt har bott på hotell kupolen en gång? ja, rummen är mindre än en sko.

2009-05-22 @ 18:33:30
Postat av: Alexandra

Bah, kan du inte fixa in mig på det hotellet också, börjar riktigt krisa sig för min del med sommarjobb :/

2009-05-23 @ 03:28:02
URL: http://bl0ndie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0