Bolibompa

Kom hem från dagens projektmöte, loggade in på facebook, scrollade ner och ögnade igenom statusarna. Fastnade vid Ias status, kollar på Bompa stod det. Jag blev en smula avundsjuk. Jag vill också sitta i soffan framför teven en fredagkväll och mysa. Jag har varken tv eller soffa här i Heilbronn. Och nej det är inte samma sak att sitta på sängen och stirra på dataskärmen. Jag vill äta lösgodis från Karamellkungen och se på fredagsunderhållning. De första veckorna i Tyskland kunde jag se IDOL på webben. Det fungerade i kanske tre veckor, jag var helt insatt i det,, när plötsligt det dyker upp en ruta på skärmen "Du befinner dig i fel land för att kunna se detta program". Typiskt. Inga myskvällar med Idol här inte. Myskväll för erasmus studenter är när vi dricker två flaskor rosé, leker drinklekar och shottar rom. Extra mysigt för oss är när vi hamnar i säng med varandra, vaknar upp dagen efter, ger varandra en blick, öppnar dörren, see you later, går ut genom dörren.. och sedan fortsätter den proceduren dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad. Jaja okej det kanske inte är riktigt så det går till (iaf inte sistnämnda delen) men hur mysigt är det? Ge mig fredagsmys nu!


Kommer ni ihåg denna vinjetten?! Nostalgi!!!! Bolibomba på fredagar var alltid lite extra bra. Eller hur?



Björne var min favorit. Visas det fortfarande?


Haha håll i hatten nu!!!! Kosmos!!!! honom hade jag glömt bort :)

Nu goda vänner ska jag till gymmet och träna Hot Iron (body pump), Ich wünsche Ihnen eines Schönes freitag!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Oooh! Bolibompa och Björne! Det var tider det! Fan vad komiskt, jag har också precis skrivit ett nostalgi-inlägg :P Inte riktigt lika långt tillbaka som det här, men ändå! :)

2009-11-13 @ 21:08:11
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0