Snor till frukost..

Jag fick ett samtal mitt i natten om att jag borde uppdatera bloggen för att hålla plutonen nöjda. Det går inte smita ifrån bloggyrket en längre tid har jag märkt. And for my international friends, use the google translator because I´m too lazy to write in english right now =) Jag är på semester hemma hos pappa. Eller okej, jag skulle nog inte vilja kalla det semester. Det är Johans Alexander-helg. Johan behöver tydligen sin skönhetssömn vilket relusterar i att jag har fått hålla ställningarna hela morgonen. Ojoj vilken pärs alltså. Jag hade tänkt avnjuta min mannagrynsgröt i lugn och ro. Mannagrynsgröt är vardagslyx för oss studenter, för satan vad mjölk man behöver. Avnjuta gröten trodde jag.. avnjuta gröten tillsammans med mig tyckte Alexander. Han satt likt en liten hundvalp och gapade med sin stora mun. Till råga på allt skulle han äta med min sked. För varje sked gröt han tog blandades min gröt med hans snor som droppade ner i skålen. Likt en världsvan mamma blandar jag ner snoret tillsammans med gröten och äter som om det vore äppelmos. Är det inte så mammor gör? När man blir mamma är inget äckligt längre. (observera att jag aldrig ska bli mamma)

Men är jag inte världens bästa faster så säg? I timmar gick jag inne på BR igår för att hitta den ultimata leksaken åt Alexander.





Han fick en elefant som sitter på en bil. Det är nåt sånd där plocktorn som tutar, sjunger och pratar. Jag tror dock jag tycker den är roligare än vad Alexander tycker.

Sådärja, nu har plutonen något att läsa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0